دریچه

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۶۴

دولت چین به ‌منظور مصرف بهینه از انرژی، یک هفته کاری را برای آموزش و ارایه راهکارهای مناسب جهت استفاده درست و نیز صرفه‌جویی در انواع انرژی را برای مردم خود درنظر گرفته است.

خبرگزاری شینهوا گزارش داده، در این طرح که از یک‌شنبه آغاز شده، 14 وزارتخانه این کشور شرکت دارند که هدف از اجرای آن، افزایش آگاهی بیشتر مردم در زمینه صرفه‌جویی درست از انرژی عنوان شده است. ژانگ یونگ، معاون کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین، در مراسم آغازین این طرح گفته است: «دولت سعی می‌کند استفاده از انرژی‌های سبز را در بین مردم رواج دهد که طرح اخیر نیز درهمین راستا صورت می‌گیرد.» وی افزوده است: «سرانه مصرف انرژی در چین بین سال‌های2011 تا 2014، 13.4درصد کاهش یافته و ضرورت درست مصرف انرژی، برای مردم ما امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.»

دولت چین درتلاش است تا با اتخاذ سیاست صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های سبز، اقتصاد خود را بیش از پیش، پویا و کارآمد کند. درهمین راستا، چین با تدوین استراتژی جدید درحوزه انرژی قصد دارد تا سال2020میلادی با کاهش قابل توجه سوخت‌های فسیلی، بر تعداد نیروگاه‌های هسته‌یی، بادی و انواع سوخت‌های موسوم به سبز خود را افزایش دهد. در برنامه جدید اعلام شده بر تولید هرچه کارآمدتر انرژی از طریق سوخت‌های پاک و روش‌های خلاق و سبز تاکید شده و این کشور اعلام کرده است به‌ تازگی از آخرین استراتژی جدید برای پدید آوردن یک ساختار تولید انرژی جدید پرده برداشته است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که چین قصد دارد مصرف انرژی را کاهش داده و بر مصرف زغال‌سنگ خود تا سال2020میلادی نیز به‌میزان 4.8میلیارد تن بکاهد. افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی همچون زغال‌سنگ سهم زیادی در تولید گازهای گلخانه‌یی و در نهایت گرمترشدن کره‌زمین دارد که تولید رو به افزایش آن باعث تغییرات نامطلوبی در محیط‌زیست جهان شده است. سازمان ملل متحد توصیه کرده است که کشورهای توسعه‌یافته جهان متعهد شوند تا سال2020 میزان گازهای گلخانه‌یی خود را 25 تا 40درصد کاهش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر