دولت به‌دنبال عرضه مرغ قطعه‌بندی

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۵۲

مهر

معاون وزیر جهاد کشاورزی از عزم این وزارتخانه برای عرضه مرغ به صورت‌ قطعه‌بندی شده خبر داد و گفت تسهیلات دولتی برای ایجاد زیرساخت به کشتارگاه‌ها پرداخت می‌شود.

حسن رکنی در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه مرغ به شکل قطعه‌بندی شده از امسال درکشور اجرا خواهد شد، اظهار داشت: برخی از کشتارگاه‌هایی که مجهز به تفکیک قطعات لاشه هستند، درحال حاضر این کار را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اماکن پرمصرف ازجمله دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قطعات مورد نیاز خود را به صورت بسته‌های ۱۰کیلویی خریداری و استفاده می‌کنند، اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که مرغ‌ مورد مصرف خانوار نیز به تدریج به صورت قطعه‌بندی شده مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از مرغ قطعه‌بندی شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: درحال حاضر بخشی از صادرات مرغ به همین شکل انجام و قطعات لاشه به صورت تفکیک شده در بسته‌های ۴۵۰گرمی، ۹۰۰گرمی، یک‌ونیم کیلوگرمی و حتی ۱۰کیلوگرمی صادر می‌شود.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعداد کشتارگاه‌هایی که مرغ را به شکل قطعه‌بندی شده عرضه می‌کنند، محدود است یا خیر، اظهار داشت: درحال حاضر تعداد این کشتارگاه‌ها محدود است اما به تدریج کشتارگاه‌هایی که امکانات لازم برای آنها فراهم شود و نقدینگی لازم را داشته باشند، خطوطی تکمیلی در استمرار خط تولیدشان ایجاد می‌کنند تا این قابلیت را برای مجموعه خود ایجاد کنند که تولید مرغ قطعه‌بندی شده به شکل اتوماتیک در آنجا انجام شود. رکنی درمورد تامین نقدینگی لازم برای انجام این کار در کشتارگاه‌ها گفت: در این زمینه غالبا از تسهیلات بانکی استفاده می‌شود، ممکن است در برخی‌ از کشتارگاه‌ها چنین امکاناتی فراهم باشد، نقاطی هم که از این امکان برخوردار نیستند، می‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر