افتتاح بازار‌های عرضه مستقیم کالا در پارک ارم

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۳۴

ایسنا

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از راه‌اندازی بازار‌های عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی در تهران همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد. امید شنعه در یک نشست خبری اظهار کرد: در راستای آیین‌نامه اجرایی ماده 16 قانون بهبود فضای کسب‌وکار بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران به عنوان عامل اجرای این آیین‌نامه شناخته و مقرر شد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها اعم از فرمانداری، اداره استاندارد، شورای شهر، اتاق اصناف، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام صنفی کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به راه‌اندازی بازار‌ها اقدام کند.

وی از افتتاح نخستین بازار در پارک ارم از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: براساس مصوبه کارگروه آیین‌نامه اجرایی ماده 16 قانون بهبود فضای کسب‌وکار شهرستان تهران به عنوان نخستین شهرستان در کشور برای اجرای این مصوبه شناخته شده و براین اساس کلیه متقاضیان اعم از تولید‌کنندگان خرد و کوچک زیر 50نفر پرسنل در صورت داشتن مجوز مشاغل صنفی و خانگی و فروشندگان کم‌سرمایه بدون مجوز خاص می‌توانند به سایت مستقر در پارک ارم مراجعه و نسبت به واگذاری غرفه‌ها درخواست بدهند.

شنعه با بیان اینکه هیچ محدودیتی در واگذاری غرفه‌ها نداریم، قیمت تمام‌شده اجاره هر غرفه را 1.5میلیون تومان ذکر کرد و درباره زمان و ساعات کار بازارها اظهار کرد: بازار‌های عرضه مستقیم کالا قبل از ماه مبارک رمضان از ساعت 10 تا 22 و در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 16 تا 2 بامداد در خدمت شهروندان تهرانی خواهند بود.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از پیش‌بینی 200 غرفه در پارک ارم خبر داد و گفت: اجاره 1.5میلیون تومانی غرفه‌ها در مقایسه با اجاره 10 شب واحد‌های صنفی که 2میلیون تومان است، رقم قابل ملاحظه‌یی است و در قرار‌داد‌های متقاضیان قید شده حق واگذاری غرفه‌ها به غیر را ندارند و باید خود در غرفه مستقر باشند. همچنین هیچ‌کس بیشتر از دوبار حق استفاده از این بازار را ندارد و ثبت‌نام‌کنندگان تا روز سه‌شنبه فرصت دارند نسبت به ارایه درخواست واگذاری غرفه اقدام کنند.

وی همچنین از توزیع بن‌های تخفیف 20درصدی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این بن‌ها برای تخفیف در خرید محصولاتی پیش‌بینی شده و عرضه‌کنندگان و تولید‌کنندگان در راستای حذف واسطه‌گری و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان این تخفیف را درنظر گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران درعین حال از راه‌اندازی بازارهای دایمی از ابتدای سال1395 خبر داد و گفت: راه‌اندازی این بازار‌ها ضمن کمک به جمع‌آوری دست‌فروش‌ها موجب تجمیع فروشندگان کم‌سرمایه و تامین محل کسب برای آنها می‌شود.

ضمن آنکه شهرداری‌ها نیز بهتر می‌توانند اداره نظم عمومی را در این خصوص برعهده بگیرند.

شنعه درپایان بااشاره به سفر رییس‌جمهور به خراسان‌شمالی و تاکید ایشان بر حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال اظهار کرد: در بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با حمایت دولت مشاغل جدید را تعریف و ساماندهی خواهیم کرد تا به این طریق بخش اعظمی از مشکلات بیکاری حل شود.

وی گفت: شاید پیک‌موتوری‌ها که امروز به نوعی در عرصه کسب‌وکار فعالیت دارند، در زمره مشاغل محسوب نشوند ولی اگر قرار است عده‌یی از این طریق کار کنند و عده‌یی از خدمات آنها استفاده کنند، باید سازوکار آن پیش‌بینی شود و حتی اگر لازم است پیک‌موتوری‌ها بیمه شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر