از هک مرکل تا درمان نرگس کوچولو

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۲۶

رایانه صدراعظم هک شد

رسانه‎های آلمان از هک‌شدن رایانه شخصی صدراعظم این کشور در ساختمان پارلمان خبر دادند. هکرها رایانه آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را در ساختمان «بوندستاگ»- پارلمان- مورد حمله‌یی بی‌سابقه قرار دادند. این حمله از آنچه گمان می‌رفت، شدید‌تر و گسترده‌تر بود و حتی سرویس‌های امنیتی پارلمان نیز نتوانستند به راحتی آن را دفع کنند.

هکرها به مدت چند هفته توانستند وارد شبکه رایانه‌یی شوند و اطلاعاتی به دست آوردند. رایانه مرکل در پارلمان یکی از نخستین رایانه‌هایی است که بدافزاری از نوع «اسب تروا» در آنها کشف شد.


حکم حبس یک ساله برای پسر مرسی

براساس حکم صادره به‌ وسیله دادگاه تجدیدنظر قاهره پسر «مرسی» به اتهام مصرف مواد مخدر یک‌سال زندانی خواهد شد. گروه دفاع پسر «مرسی» پیش‌تر اعلام کرده بود که دادگاه جنایی قاهره دادگاهی فاسد است و اتهامات واردشده به موکلش را نقض بی‌طرفی دادگاه توصیف کرده بود. دادگاه جنایی قاهره در ژوئن گذشته «عبدالله مرسی» و یکی از دوستانش را به اتهام مصرف مواد مخدر درحین رانندگی در استان «قلوبیه» به یک‌سال زندان و ۱۰هزار پوند مصری محکوم کرده بود.


وزیر و درمان نرگس کوچولو

سیدحسن هاشمی که همزمان با سفر کاروان دولت به خراسان‌شمالی سفر کرده، درکنار بازدیدها و جلسات کاری خود نرگس کودک 7ساله را ویزیت کرد. پدر نرگس کارگر ساده‌یی است که به گفته خودش مراقبت‌های ویژه از کودکش موجب خانه‌نشینی‌اش شده و تنها یک روز در هفته به سر کار می‌رود. مادر نرگس هم می‌گوید: نرگس به‌شدت افسرده شده چون به‌دلیل ضایعات پوستی روی صورتش همبازی ندارد و مدام از این وضعیت و دردهای غیرقابل تحمل شکایت می‌کند و تنها هم بازی‌اش ابراهیم برادر نوجوانش است. هاشمی این بیماری خاص را فاقد درمان‌های فوری و قطعی دانست و باتوجه به وجود نمونه‌های مشابه، اقدامات پیشگیرانه و نیز تامین خدمات پزشکی مطلوب و داروهای مورد نیاز را ضروری دانست. مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی مراحل درمان و کنترل بیماری نرگس را دنبال کند و هزینه‌های درمان و مراقبت‌های مورد نیاز نیز تامین شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر