پیشنهاد خواهرخواندگی سیاتل و اصفهان

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۲۵

روزنامه امریکایی «سیاتل‌تایمز» دیروز (یک‌شنبه) پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سیاتل را برای تسهیل روابط

تهران - واشنگتن مطرح کرد.

به نوشته فردریک‌نولاند ستون‌نویس این روزنامه امریکایی، 15 امریکایی که اوایل ماه آوریل 2015 در سفر به شهرهای مهم و حتی مناطق دورافتاده ایران با صدها نفر از مردم عادی این کشور دیدار کردند، در شهر زیبا و تاریخی اصفهان با مقامات ارشد شهری در مورد خواهرخواندگی اصفهان و سیاتل برای تسهیل تبادل رفت‌وآمد موسیقی‌دانان، هنرمندان، دانشجویان، آموزگاران، رهبران مذهبی و غیرمذهبی و تجار گفت‌وگو کردند.

شهر سیاتل با حدود 700هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای ایالت واشنگتن در شمال‌غرب ایالات متحده است. در بخشی از مطلب روزنامه «سیاتل‌تایمز» آمده است: پیشنهاد یادشده بر اساس الگوی خواهرخواندگی سیاتل و تاشکند در زمان جنگ سرد داده شده است. تاشکند پایتخت ازبکستان در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود. دیدگاه مقامات شهر اصفهان نیز به این پیشنهاد مثبت بود، اما همه‌چیز به روشنی به نتیجه مذاکرات هسته‌یی در سطوح ملی بستگی دارد.

ستون‌نویس سیاتل‌تایمز در ادامه نوشت: امریکا نزدیک به 4 تا 6تریلیون دلار برای جنگ در عراق و افغانستان برای تغییر رژیم هزینه کرده و اخیرا با عربستان در بمباران یمن همکاری کرده است. باعث تاسف است که همه این هزینه‌ها نه تنها دوستان وفاداری برای امریکا پدید نیاورده که دشمنان واشنگتن را نیز افزایش داده است. وی افزود: کسانی که می‌خواهند موقعیت فعلی را برای بهبود روابط امریکا و ایران تضعیف کنند، راهکار دیگری غیر از جنگ و خصومت ارایه نمی‌دهند. بی‌علاقگی کنگره برای استفاده از فرصتی برای عادی‌سازی روابط با ایران در حالی است که منافع ما در رویارویی با داعش و دیگر تهدیدهای تروریستی می‌تواند با منافع ایران همسان باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر