اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۲۵

تعیین تکلیف مالیات اصناف تا هفته آینده

تسنیم معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور از تعیین تکلیف مالیات بر درآمد اصناف تا هفته آینده خبر داد. حسین وکیلی در ارتباط با نتایج جلسات سازمان امورمالیاتی با اصناف درباره مالیات بر درآمد این بخش اظهارکرد: با توجه به اینکه تاکنون چندین جلسه با اصناف درخصوص مالیات بر درآمد داشتیم ولی هنوز به نتیجه‌یی نرسیده‌ایم. وی با بیان اینکه در جلسات هم سازمان مالیاتی و هم اصناف بحث‌های مورد دفاع خود را مطرح می‌کنند، افزود: فردا و پس فردا نیز با اصناف جلساتی درباره همین موضوع خواهیم داشت. معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی تاکید کرد که هیچ مشکلی بین این سازمان با اصناف برای مالیات بر درآمد وجود ندارد و تا هفته آینده این موضوع نهایی خواهد شد.


تغییر مهلت ثبت اعتراض به حذف یارانه

ایسنا درحالی که پیش‌تر قرار بود سامانه اعلام اعتراض به حذف یارانه به مدت یک ماه فعال باشد و متقاضیان به آن مراجعه کنند در ادامه این مهلت به 15روز و اکنون به 20روز تغییر کرده است. با شروع حذف یارانه پر درآمدها از فهرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها و در ادامه اعتراض بخشی از حذف‌شدگان، دولت تصمیم گرفت شکایات آنها را دریافت کند و از راه‌اندازی سامانه‌یی برای ثبت درخواست‌ها خبر داد. معترضان به حذف یارانه حدود 11روز دیگر برای اعلام شکایت خود مهلت دارند و پس از انجام بررسی‌ها در صورت حذف به دلیل خطای احتمالی یا تشخیص برای استحقاق دریافت یارانه مجدد به فهرست یارانه‌بگیران بازخواهند گشت.


پرداخت 3200 میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری

ایلنا براساس تازه‌ترین بررسی‌ها در سال 1393 بالغ بر 3200 میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیاتی به شهرداری تهران داده شد. سیستم دریافت مالیات به مرور زمان توسعه و بهبود پیدا کرده و هم‌اکنون هموطنان می‌توانند با ورود به سامانه سازمان مالیاتی اظهارنامه‌های خود را پر کنند. همچنین براساس تازه‌ترین اقدامات و برای نخستین بار 16ساعت آموزش تخصصی جهت پر کردن فرم‌های اظهارنامه در دستور کار قرار گرفته است. لازم به ذکر است در راستای کاهش تخلفات نیز تمامی فعالان پیمانی که در سازمان مالیاتی مشغول به فعالیت هستند در صورت هرگونه تخلف از این سازمان اخراج خواهند شد. باید به این نکته اشاره کرد که براساس بررسی‌ها80درصد فساد درخصوص مالیات از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح کارشناس ارشد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر