حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۷۲

رنو به ایران برمی‌گردد

سایپا‌نیوز مدیرعامل شرکت سایپادیزل گفت: بعد از مذاکرات موفق با شرکت ولوو در سال گذشته و تولید مجدد باکیفیت‌ترین کامیون اروپا در ایران، در سال جاری تولید «محصولات رنو» نیز در برنامه کاری سایپادیزل قرار گرفته است. زعفر تنهاپور ضمن اعلام خبر فوق افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته با شرکت ولوو، آغاز همکاری مجدد با این غول خودروسازی دنیا و پیش‌فروش حدود 900 دستگاه از کامیون‌های ولوو FH در نیمه دوم سال گذشته، تولید محصولات این شرکت مجددا در سایپادیزل آغاز شده و به‌زودی پیش‌فروش نسل جدید کامیون ولوو FM یکی دیگر از محصولات پرطرفدار در بازار ایران نیز آغاز می‌شود.

تنهاپور در ادامه به بازگشت مجدد «رنو»، دیگر برند مطرح خودروسازی دنیا به بازار ایران اشاره کرد و گفت: شرکت سایپادیزل برای تکمیل سبد محصولات تولیدی خود در رده کامیون‌های متوسط، با شرکت رنوتراکس که پیش از این به عنوان یکی از شرکای اصلی سایپادیزل محصولات خود را به بازار ایران عرضه کرده، مذاکرات موفقی داشته است که نتیجه آن پیش‌فروش کامیون‌های رنومیدلام در آینده‌یی نزدیک خواهد بود.


حمل‌ونقل تجاری به روسیه از راه خزر آغاز می‌شود

فارس ایران برای ایجاد خطوط جدید حمل‌ونقل تجاری از طریق دریای خزر برای رساندن بارهای تجاری به روسیه تدارک می‌بیند. و رفت‌وآمد هوایی بین ایران و آستراخان هم برقرار می‌شود. علی محمدی سرکنسول ایران در آستراخان پس از دیدار با آلکساندر ژیلکین، استاندار آستراخان ضمن بیان این مطلب گفت: آستراخان یک منطقه مهم و استراتژیک و دروازه‌یی برای دسترسی ایران به روسیه است. وی افزود: کشتی‌هایی که از طریق خزر به‌طور دایمی بین دو کشور رفت‌وآمد خواهند کرد، تعیین شده‌اند. علی محمدی خاطرنشان ساخت تمام امکانات و تاسیسات زیرساختی لازم برای توسعه روابط روسیه و ایران ازجمله کانتینر‌های یخچالدار و ترمینال‌های غله در بنادر جنوب خزر ایجاد شده است. سرکنسول ایران در آستراخان اعلام کرد: تهران درحال بررسی گزینه‌های احتمالی برای صادرات نفت به روسیه است تا ذخایر مالی لازم برای دریافت کالاها از روسیه را به دست آورد. علی محمدی در پاسخ به سوالی درباره آغاز رفت‌وآمد هوایی بین استان آستراخان و ایران اطلاع داد که این موضوع تحت بررسی است و طرف روسیه هواپیمایی با گنجایش 52 مسافر را به ایران اجاره خواهد داد و در صورت واگذاری چنین هواپیمایی رفت‌وآمد هوایی در این مسیر آغاز خواهد شد.


ارزان‌ترین خودرو شاسی بلند به بازار ایران می‌آید

مدیرعامل شرکت کرمان موتور اعلام کرد: این مجموعه با معرفی خودرو لیفان ایکس 50 ارزان‌ترین شاسی بلند بازار ایران را در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی می‌کند.

سیدمحمدرضا میرعلینقی با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش حجم تقاضای موجود در بازار ایران برای خرید خودروهای شاسی بلند، برنامه‌ریزی برای تولید این خودرو شاسی بلند کوچک و اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این خودرو ابتدا با موتور 1500سی‌سی اتوماتیک و دنده‌یی در ایران تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودرو لیفان ایکس 50 استاندارد آلایندگی یورو5 را داراست، افزود: برخورداری از سیستم EOBD و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها از دیگر ویژگی این خودرو است.

میرعلینقی با بیان اینکه خودرو لیفان ایکس 50 از امکانات جانبی متنوعی برخوردار است، افزود: در تلاش هستیم تا سهم قابل توجهی از بازار خودروهای شاسی بلند را به این خودرو اختصاص دهیم.

مدیرعامل کرمان موتور تصریح کرد: امکاناتی همچون سانروف، سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سنسور دنده عقب، صندلی چرمی، رینگ آلومینیومی و سایر امکانات کاربردی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های خودرو لیفان ایکس 50 است. وی گفت: پیش فروش این خودرو از 24خردادماه جاری در نمایندگی‌های مجاز کرمان موتور آغاز می‌شود و در عین حال متقاضیان می‌توانند از روز 23خردادماه با مراجعه به سایت www. kermanmotor. ir و شبکه نمایندگی‌ها از شرایط پیش فروش اطلاع

حاصل کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر