هدف‌گذاری باری راه‌آهن در سال‌جاری 5/43میلیون تن

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۷۱

مدیرکل سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت راه‌آهن در سال94 حمل بیش از 43.5میلیون تن بار برابر با 28.9میلیارد تن کیلومتر را در شبکه هدف‌گذاری کرده است.

ابراهیم محمدی افزود: اهداف کمی حمل بار در سال1394 بالغ بر 43.5میلیون تن است که 27میلیون تن آن بار داخلی، 10.5میلیون تن بار صادراتی، 4.1میلیون تن بار وارداتی و 2میلیون تن بار ترانزیتی است. وی افزود: الزامات موردنیاز تحقق برنامه حمل بار توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران علاوه بر رفع مشکلات گلوگاه‌های ظرفیتی شامل احداث خط دوم، گشایش و توسعه ایستگاه‌ها، احداث کمربندی، تراک‌بندی خطوط، اصلاح فراز غالب و غیره خواهد بود و ناوگان ریلی موردنیاز جهت حمل این مقدار بار در مجموع 24هزار و 700دستگاه واگن باری معادل 323واگن باری در هر روز است. به گفته محمدی، مطابق موجودی سال گذشته، تعداد واگن باری در گردش برابر با 22هزار و 437دستگاه واگن باری و لکوموتیو باری 268دستگاه بوده است.

وی بااشاره به تنوع حمل بار توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور، تصریح کرد: نوع بار برنامه‌ریزی شده جهت حمل در شبکه ریلی کشور شامل سنگ آهن، کنستانتره آهن، گندله، آهن‌آلات و مصنوعات فلزی، مواد نفتی، کانتینر، زغال‌سنگ، گندم، گوگرد، جو، ذرت، خودرو، سیمان، کود شیمیایی و دانه‌های روغنی بالا خواهد بود و ممکن است در مواردی کالاهای دیگری توسط این ناوگان در شبکه ریلی کشور

حمل شود.

محمدی با بیان اینکه نیروی انسانی موجود در مشاغل عملیاتی سیر و حرکت در شبکه ناکافی است و به‌کارگیری و جذب نیروهای جوان در این بخش بسیار مشهود است، گفت: در این خصوص طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، علاوه بر به‌کارگیری 995نفر نیروی در شرف جذب، لازم است در سال‌جاری تعداد 273لکوموتیوران، 566سوزن‌بان و 69 نفر امور ترافیک نیز در شبکه راه‌آهن جذب و به‌کارگیری شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر