حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۵۵

قطع رانت‌خواری با واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی واگذاری امور به تعاونی‌ها را بهترین شیوه خصوصی‌سازی دانست.

محمد دامادی در ارزیابی واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها با بیان مطلب فوق افزود: واگذاری امور ازجمله ساخت مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها، مشارکت عمومی را بالا می‌برد. این موضوع در شرایطی است که تعاونی‌های واقعی باشند، نه صوری. این نماینده مجلس بر نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ساخت مسکن اجتماعی ازسوی تعاونی‌ها تاکید کرد. در صورت وجود این شرایط و با واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها مشکلات واقعی مردم برطرف شده و دست‌وپای رانت‌خواران قطع خواهد شد.


شبکه تعاون روستایی قزوین حلقه اتصال تولید به بازار مصرف

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا گفت: شبکه تعاون روستایی به‌عنوان حلقه اتصال تولید به بازار مصرف، گام موثری در شکوفایی اقتصاد ایفا می‌کند. مجید اسماعیلی از توانمندی‌های شرکت‌های تعاونی روستایی اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی به‌عنوان حلقه اتصال تولید به بازار مصرف، گام موثری در شکوفایی اقتصاد ایفا می‌کند. در شهرستان بویین‌زهرا 15هزارو700هکتار گندم آبی و 5هزارو540هکتار گندم دیم کشت شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا پیش‌بینی کرد: 65هزار تن گندم در سطح این شهرستان تولید شود و حدود سه روز است که خرید گندم از طریق شبکه تعاون روستایی صورت می‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خرید تضمینی جو 920تومان درنظر گرفته شده، اضافه کرد: 22هزارو300هکتار از اراضی بویین‌زهرا به کشت جو اختصاص یافته است. این مسوول؛ میانگین برداشت گندم را 4هزارو200کیلوگرم در هر هکتار و جو را 4هزارو150کیلوگرم در هکتار ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا یادآور شد: تشکل‌های تعاون روستایی محصولات تولیدی یا خریداری شده از تولیدکنندگان و کشاورزان را عرضه می‌کنند که به نوعی کاهش فاصله عرضه محصول از تولید به دست مصرف‌کننده است و نیز حذف واسطه‌ها و افراد سودجو را به‌دنبال دارد.


تداوم اشتغال ۲۵ هزار زندانی پس از آزادی

تسنیم| رحیم مطهرنژاد درحاشیه افتتاح مجتمع دوخت صنعتی ندامتگاه ورامین بااشاره به سابقه 60ساله بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهار داشت: خوشبختانه بنیاد تعاون زندانیان کشور خود توانسته بدون آنکه باری بر دوش دولت و کشور بگذارد، روی پای خود بایستد و اقدامات خود را درجهت اشتغال‌زایی و ارتقای رفاه زندانیان و خانواده آنها انجام دهد. وی بااشاره به افزایش آمار زندانیان کشور گفت: قضات و دادستان‌های کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که تا حد امکان از مجازات زندان صرف‌نظر کرده و مجازات‌های جایگزین زندان را برای مجرمان درنظر گیرند. مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور بااشاره به آمار برخی از مسوولان درخصوص وجود 15میلیون پرونده درحال بررسی، تشکیل سالانه 8میلیون پرونده قضایی و وجود 150هزار زندانی متاهل در زندان‌های سراسر کشور گفت: متاسفانه آمارهای موجود حاکی از 22برابرشدن آمار زندانیان کشور پس از انقلاب بوده و این افزایش به هیچ‌وجه برازنده کشور اسلامی ما نیست. امروز با احتساب خانواده زندانیان، یک‌میلیون نفر از جمعیت کشور با موضوع زندان‌ها در ارتباط هستند و لذا باید در وهله اول به‌دنبال مدیریت تشکیل پرونده‌های قضایی و کاهش ورودی در این بخش باشیم. مطهرنژاد با برشمردن برخی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد تعاون زندان‌ها گفت: امروز با همکاری سازمان فنی و حرفه‌یی موفق شده‌ایم تا در 200 رشته فنی و حرفه‌یی یکصدهزارنفر از زندانیان را هرساله تحت آموزش قرار دهیم. وی با بیان اینکه درحال حاضر یکصدهزار زندانی بیکار در زندان‌های کشور وجود دارد، گفت: درحال حاضر 50هزارنفر از زندانیان کشور در 700 کارگاه، مزرعه و صنایع مختلف مشغول کار هستند و از بنیاد تعاون زندانیان مستمری دریافت می‌کنند. همچنین با کمک قوه قضاییه موفق شدیم برای 25هزارنفر از زندانیان کشور پس از آزادی‌شان اشتغال ایجاد کرده که این موضوع اهمیت ویژه‌یی درکاهش نرخ بازگشت زندانیان به کشور دارد.

وی با تاکید بر وجود آمار 20درصدی بازگشت زندانیان به زندان‌های کشور پس از آزادی‌شان، از ایجاد 16هزار شغل جدید و غنی‌سازی 10هزار شغل طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: امروز 700واحد کارگاهی در زندان‌های کشور وجود دارد که این تعداد در سه سال گذشته تنها 400واحد بود و امروز توانسته‌ایم با ساماندهی مشاغل کم بازده، میزان تولید ثروت در زندان‌های کشور را افزایش دهیم. مطهرنژاد در ادامه سخنانش بااشاره به هزینه‌های زندانیان برای نظام گفت: سالانه 500میلیارد تومان هزینه آزادی زندانیان می‌شود که از این میزان 300میلیارد تومان آن از محل گلریزان و کمک‌های مردمی و 200میلیارد تومان از منابع دولتی محقق می‌شود. البته این درحالی است که طبق برآوردهای انجام شده مبالغی نزدیک به همین رقم به‌طور سالانه صرف غذا، پوشاک و بهداشت زندانیان کل کشور می‌شود. مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور همچنین به برنامه‌ریزی انجام شده برای ایجاد 30هزار شغل در میان زندانیان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: درطول 5سال گذشته باوجود مصوبه مجلس برای تخصیص وام این بنیاد امسال نیز همچون سنوات گذشته نتوانستیم وام‌های مصوب مجلس را از بانک‌های کشور اخذ کنیم. این درحالی است که ایجاد هریک شغل در زندان‌ها از دو آسیب در درون زندان و خانواده زندانیان به‌طور مستقیم جلوگیری می‌کند. وی در ادامه سخنانش به آمار اعلام شده ازسوی یکی از مسوولان درخصوص وجود 420هزار فرزند زندانی درکشور افزود: وجود این تعداد نشان می‌دهد که نمی‌توان نسبت به این قشر از جامعه بی‌تفاوت بود. چراکه معلولان، آسیب‌دیدگان و خانواده‌های کم بضاعت هریک تحت سرپرستی سازمانی قرار دارند و خانواده زندانیان از داشتن چنین سازمان‌های حمایتی محروم هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر