اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۴۹

اجرایی شدن تعرفه‌های جدید گمرکی در مرزهای عراق

ایرنا براساس مصوبه جدید شورای وزیران عراق، تعرفه‌های جدید گمرکی این کشور از اول ماه آگوست (10 مردادماه) در همه مرزهای این کشور اجرا می‌شود. به گزارش العراقیه نیوز، این تعرفه‌ها لازم‌الاجرا بوده و به همه گمرکات مرزی نیز ابلاغ شده است. این ششمین بار است که دولت عراق قصد دارد قانون تعرفه گمرکی را به اجرا بگذارد، اما هر دفعه با اعتراض‌هایی در پارلمان یا رایزنی‌های مختلف ازسوی بازرگانان عراقی، اجرای این قانون به تعویق افتاده است. آخرین بار، دوماه پیش دولت عراق قانون جدید را به گمرکات مرزی این کشور ابلاغ کرد که با واکنش تجار و بازرگانان عراقی روبه‌رو و سپس گفته شد، پارلمان عراق یک مهلت دوماهه برای رایزنی‌ها و مذاکرات برای اجرایی کردن این قانون از دولت گرفته است.


آمادگی اتریش برای همکاری با ایران

شاتا نایب‌رییس اتاق بازرگانی اتریش در دیدار با مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشور برای همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی با ایران آمادگی دارد. علی‌محمد گودرزی در تهران اظهار داشت: دانشگاه‌های اتریش برای همکاری بیشتر با بخش علمی ایران آمادگی دارند. نایب‌رییس اتاق بازرگانی اتریش تصریح کرد: کشور متبوعش درصدد سرعت بخشیدن به روابط اقتصادی خود با ایران است. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور شد و از توسعه روابط اقتصادی میان تهران و وین استقبال کرد. گودرزی انتشار برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دهم تیرماه امسال به‌عنوان روز ملی صنعت و معدن خبر داد و گفت: براساس این برنامه راهبردی موارد مهمی ازجمله شاخص‌های صنعتی، صادرات غیرنفتی، ساخت کالای داخلی برای مصرف، جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تعیین شده است.


70 درصد صادرات اصفهان به 3 کشور پرخطر

ایسنا مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: حدود 70درصد صادرات استان اصفهان به سه کشور عراق، پاکستان و افغانستان انجام می‌شود که بدترین رتبه خطر و ریسک‌های صادراتی مربوط به آنهاست اما درحال حاضر به همکاری با صادرکنندگان برای ضمانت اعتبار صادراتی در این کشورها هستیم. طاهر شه‌حامد در همایش آشنایی با خدمات ضمانت صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: حدود 92سال قبل اینگونه صندوق‌ها در راستای حمایت از صادرکنندگان و تجار درجهان تاسیس شد که قدمت آن در ایران به 42سال می‌رسد و این درحالی است که درکشورهایی مانند عربستان و روسیه تنها در طول سه یا چهارسال گذشته این موسسه‌ها ایجاد شده است. وی افزود: اساسا صادرات و فروش کالا به خارج از کشورها به دوصورت نقدی و اعتباری انجام می‌شود که در مورد نخست ریسک معامله کمتر است چراکه فرد پول خود را به سرعت دریافت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر