دنبال شوک در بازار مسکن نیستیم

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۱۸


وزیر راه‌وشهرسازی از ارایه محصولات جدید دیگری در بخش تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: به‌دنبال ایجاد شوک و اقدامات لحظه‌یی در مسکن نیستیم. به گزارش مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران بااشاره به اینکه هر گونه تصمیمی در بخش مسکن به‌صورت کارشناسی انجام می‌شود، گفت: تقاضاهای بخش مسکن متنوع است و برای گروه‌های مختلف نمی‌توان یک طرح مناسب را ارایه کرد.

وی افزود: ما باید حرکت‌های پایدار داشته باشیم، زیرا وام مسکن، درازمدت و محصول آن، یک عمر زندگی خانوار است؛ بنابراین نمی‌توان حرف‌های لحظه‌یی در این بخش زد. وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر اینکه باید مردم به سیستم بانکی اعتماد داشته باشند، اظهار داشت: همه برنامه‌های بخش مسکن نمی‌تواند در یک دوره فشرده وارد بازار شود بلکه فاصله زمانی معقولی برای اعلام این سیاست‌ها مورد

نیاز است.

آخوندی به اجرای صندوق پس‌انداز یکم و تسهیلات خرید برای تمام بانک‌ها اشاره کرد و گفت: پس از گذشت یک تا دو ماه از اجرای این سیاست‌ها، آن را موردارزیابی قرار می‌دهیم و پس از رفع مشکلات و موانع اجرای این دو طرح، محصولات بعدی را وارد بازار می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن به‌دنبال اقدامات لحظه‌یی نیستیم، گفت: ما به‌دنبال ایجاد شوک در بازار مسکن نخواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر