تازه‌ترین رویارویی تعاونی‌های برتر

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۱۵


ثبت‌نام دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور‌ در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

تسنیم مدیر امورتعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از ۱۷خرداد ماه ثبت‌نام برای شرکت در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

علی دهقانی به تشریح چگونگی برگزاری دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور پرداخت و اظهار کرد: از تاریخ یکم خرداد ماه ثبت‌نام در کشور برای شرکت در این جشنواره آغاز شده و تا 31خرداد ماه ادامه دارد.

وی نخستین روز تیر ماه امسال را آغاز بررسی مدارک ثبت‌نام‌کنندگان توسط ادارات کل استان‌ها عنوان کرد و گفت: جمع‌بندی نهایی و اهدای جوایز نیز در پنجم شهریور امسال انجام می‌شود. مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در اردیبهشت امسال موفق به کسب رتبه نخست از نظر ایجاد فرصت شغلی شده، تصریح کرد: رتبه دوم کشور از نظر تشکیل تعاونی نیز از آن آذربایجان‌غربی است.

دهقانی، ادارات تعاون و کار شهرستان‌ها را موظف به دریافت مدارک شرکت‌کنندگان در جشنواره و رفع نواقص و ارجاع به اداره‌کل دانست و افزود: در سامانه ثبت‌نام این جشنواره به آدرس «تعاونی برتر» دو شرایط شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی قید شده که دارا بودن شرایط عمومی برای شرکت‌کنندگان الزامی است.

وی دارا بودن حداقل 3 سال فعالیت شرکت تعاونی، زیانده نبودن آن، برخورداری از استانداردها، برخورداری از قانون کار، نداشتن بدهی معوق، دارا بودن صورت مالی مصوب و نداشتن سابقه محکومیت قضایی و سوءسابقه را از شرایط عمومی مطرح کرد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند در 5 شاخص اقتصادی و مالی، کارآفرینی و اشتغال، مشارکت در توسعه منطقه‌یی، صادرات و ارز‌آوری و کمک به ارتقای رفاه اجتماعی نسبت به رقابت‌پذیری اقدام کنند.

مدیر امور تعاون اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از انتخاب 6 شرکت تعاونی برتر و یک اتحادیه تعاونی برتر از میان شرکت‌کنندگان خبر داد و بیان کرد: 2هزار و 51شرکت تعاونی در سطح استان فعال هستند و 3هزار و 818 تعاونی نیز به دلایل مختلف اعم از تاثیرپذیری از رکورد و تورم، عدم برخورداری از تسهیلات بانکی غیرفعال هستند.

306 تعاونی در سطح استان منحل شده و جمع اعضای تعاونی‌های کل استان اعم از راکد و فعال و منحل شده 2میلیون و 142هزار و 34نفر است. دهقانی به وجود 236شرکت تعاونی مسکن مهر در استان اشاره و بیان کرد: برای 24هزار نفر در آذربایجان‌غربی مسکن مهر احداث می‌شود و کل واحدهای مسکن مهر استان 41هزار و 59 واحد است که 23هزار و 493واحد در قالب تعاونی، 12هزار و 736 واحد خود مالک، 3هزار و 155واحد سه جانبه و 1هزار و 675 واحد چند خانواری هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر