تعامل تعاونی‌ها با یکدیگر

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۱۰

مدیرعامل اتحادیه تعاونی حمل‌ونقل درون‌شهری بااشاره به اینکه بر هم‌افزایی و تقویت تعاونی‌ها اصرار داریم تا تعاونی‌های مرتبط با هم از محصولات یکدیگر استفاده کنند، می‌گوید: اتحادیه حمل‌ونقل اتوبوسرانی شهری قطعا مصرف‌کننده لاستیک و روغن است. بهتر است که با یک تعامل و هم‌افزایی طوری توسط مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی این حلقه‌ها را به‌هم متصل کنند. وی با بیان اینکه یکی از بازوهای بسیار مهم اجرایی در هدفمند کردن یارانه‌ها برای کمک به دولت است، تاکید می‌کند: ما این آمادگی را داریم که با حمایت وزارتخانه محترم در ماه رمضان سبد کالای حمایتی به رانندگان بدهیم. کالاها را با درصد تخفیف آن هم زیاد به آنها خواهیم داد.

علیرضا ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی پس از شنیدن عملکرد اتحادیه تعاونی حمل‌ونقل درون‌شهری می‌گوید: برای دریافت تسهیلات می‌توانیم تفاهمنامه‌یی با بانک توسعه و تعاون داشته باشیم که بتوان از رسوب پول حوزه حمل‌ونقل استان تهران استفاده کنیم. بحث‌های کلان تسهیلات و اعتبارات درحوزه جاده‌یی سازمان راهداری متولی امر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و درحوزه درون‌شهری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متولی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل است. تسهیلات دولت در قالب وجوه اداره شده دولت به سازمان مربوطه اعطا می‌شود و سازمان‌های مربوطه در چارچوب منابع نوسازی را انجام می‌دهند. قطعا منابعی که برای بحث نوسازی است، کفایت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کل کشور را نمی‌کند. اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی درحال پیگیری این موضوع هستند.

وی بااشاره به اینکه یکی از راهبردهای مهم هفتگانه تحول در تعاون تعاملات شبکه‌یی و استفاده از ظرفیت‌های درون تعاون است، می‌افزاید: خود حمل‌ونقل ظرفیت و امکانات بسیار بالایی دارد. اگر ظرفیت‌ها را با نگاه بهره‌وری بنگریم، درحوزه حمل‌ونقل به تسهیلات کمتر نیاز داریم. بخشی از این موضوع به نگاه مدیریت‌ها درحوزه حمل‌ونقل درون‌شهری برمی‌گردد. اگر مدیران به منابع دراختیار خود بیشتر توجه کنند، گام‌های بلندتری را برخواهند داشت. در این مسیر یکی از برنامه‌های معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که تعامل بین اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی بیشتر شود. نیازهای مشترک تعاونی‌ها درحوزه حمل‌ونقل بیشتر تامین شود. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موفقیت نگاه جدیدی است که درحوزه حمل‌ونقل رواج پیدا کرده است. درحقیقت از ظرفیت‌های موجود اعضای تعاونی‌ها استفاده کنیم و درحوزه تبلیغات باتوجه به استانداردهای بین‌المللی و ملی نگاه جدیدی داشته باشیم و از محل درآمدزایی تبلیغات درحوزه حمل‌ونقل برنامه‌های ارتقای کیفیت را اجرایی کنیم. با اجرا شدن این برنامه هم اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی و هم رانندگان سود خواهند برد. علیرضا ناطقی با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک دو مشکل بزرگ در استان تهران و کلان‌شهرهاست، تاکید می‌کند: این دو معضل بزرگ تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد. از 7هزار اتوبوس درون‌شهری تهران حدود 1000 اتوبوس بخش تعاونی‌ها در پایتخت فعالیت می‌کنند. در واقع 15درصد خدمات اتوبوسرانی تهران در دست بخش تعاون است. باتوجه به اینکه لایحه مدیریت شهری توسط وزارت کشور ارایه شده و کمیسیون‌های تخصصی کلان‌شهرها درحال بررسی و بحث است. فصل هفتم این لایحه بحث مدیریت درون‌شهری است. ما از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درخواست داریم (قبلا مکاتبه کردیم) که دولت و شهرداری‌ها درحوزه مدیریت کلان‌شهری درحیطه حوزه برنامه‌ریزی و نظارت ورود پیدا کنند و تمام تصدیگری‌هایی که درحال حاضر در شهرداری و سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی وجود دارد، طبق مقررات کشور و سیاست‌های کلی اصل44 به صورت کل به بخش تعاونی و خصوصی واگذار شود. بخش تعاونی ظرفیت بسیار زیادی در انجام این تصدیگری‌ها دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون‌های تخصصی حضور دارد و پیشنهاد کردیم که نماینده اتحادیه‌ها هم وارد این کمیسیون شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر