استقبال چینی‌ها از سینمای امریکا و هند

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۰۳

«سن آندریاس» فیلمی از کمپانی برادران وارنر و نیولاین، جدیدترین فیلم هالیوودی است که چینی‌ها را جذب خود کرده است.

این فیلم ماجراجویی که درباره وقوع زلزله است در ۶روز اول اکرانش در چین ۵۵میلیون دلار فروش کرده است.

گفته می‌شود به دلیل حس مشترک چینی‌ها از زلزله و تصویر این فیلم از این رویداد، این اشتیاق برای تماشای آن به وجود آمده است. در ماه مه ‌۲۰۰۸ یک زلزله به قدرت 7/9 ریشتر نزدیک به ۹۰هزارنفر را در چین کشت و 4/8 میلیون بی‌خانمان در استان سیچوان به جای‌ گذاشت. فیلم «سن آندریاس» در ۲۸۶هزارو۲۸۰ سالن سینما در چین اکران شده و ۸میلیون و۲۴۰هزارنفر را به تماشا نشانده است. این فیلم موفق شد تا فیلم مانگای ژاپنی «پیشم بمان دورامون» را که نخستین فیلم ژاپنی است که در 3سال اخیر درچین اکران می‌شود، به مکان دوم براند. این فیلم که درباره یک گربه روباتی است، این هفته 35/31میلیون دلار فروخت تا میزان فروشش در ۱۱روز را به ۷۴میلیون و۴۵۰هزاردلار برساند. «پیشم بمان دورامون» در ۲۵۹هزارو ۷۸۸ سالن به نمایش درآمده و ۶ میلیون و۱۹۰هزارنفر به تماشای آن نشستند. از سال۲۰۱۲ که تنش‌ها بین چین و ژاپن سر جزایر دریای جنوبی چین بالا گرفت، روابط فرهنگی این دو کشور به سردی گذاشت.

«پی کی» فیلم موفق بالیوودی درچین هم خوش درخشیده و با کسب 4/44میلیون دلار در این هفته، در مجموع 16/74میلیون دلار فروش کرده و از مرز ۱۰۰میلیون یوان چین (15/11میلیون دلار امریکا) عبور کرده است. این نخستین فیلم هندی است که چنین موفقیتی در چین کسب می‌کند. به ندرت فیلمی غیرهالیوودی می‌تواند از مرز ۱۰۰میلیون یوان چین عبور کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر