کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۸۹

روسیه واسطه فروش نفت ایران؟

تسنیم وزیر انرژی روسیه گفت که کشورش برنامه‌یی برای واردات یا سوآپ نفت ایران ندارد اما تجار روسی به این کشور برای فروش نفت در بازار بین‌المللی کمک می‌کنند. به نقل از رویترز، ‌وزیر انرژی روسیه گفت که کشورش برنامه‌یی برای واردات نفت از ایران ندارد و نفت ایران برای اجرای قرارداد شرکت‌های روسی در قالب عملیات سوآپ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. الکساندر نواک در عین حال تصریح کرد: تجار روسی می‌توانند به ایران برای فروش نفت خود در بازار بین‌المللی کمک کنند و ایران می‌تواند از پولی که از این طریق به دست می‌آورد برای خرید کالاهای روسی استفاده کند. وی افزود: ما خودمان یک کشور تولیدکننده هستیم و قصد نداریم نفت آنها را بخریم.


کنتورهای هوشمند وزارت نیرو

پاون هم‌اکنون سالانه 1200کیلومتر کف‌شکنی چاه در کشور انجام می‌شود و در این مدت به طور متوسط 30 تا 40درصد دبی چاه‌ها و چشمه‌ها کاهش یافته است. مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو از تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی غیرمجاز در دشت‌های ممنوعه کشور همزمان با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی خبر داد. جواد میبدی گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی موضوع تحویل آب حجمی و نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی است؛ برای همین موضوع وزارت نیرو مشخصات کنتورهای مورد نیاز برای اجرای پروژه را به تولیدکنندگان کنتور اعلام کرده و تمامی کنتورهای موجود با شاخص‌های در نظر گرفته شده ، تست می‌شوند.


شازند لوح سبز گرفت

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند موفق به دریافت لوح محصول سبز به لحاظ تولید روزانه 16میلیون لیتر بنزین یورو چهار از دست رییس سازمان محیط زیست کشور شد. پالایشگاه شازند به جهت اجرای تعهد به رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی و مسوولیت اجتماعی شرکت، نسبت به تولید محصولات باکیفیت براساس استانداردهای روز دنیا و تولید روزانه 16میلیون لیتر بنزین یورو4 و توزیع آن در کلان‌شهرهای کشور در جهت کاهش آلودگی محیط زیست و ارتقای سلامت شهروندان کشور موفق به دریافت این لوح شد. در بخشی از لوح اهدایی به شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند آمده است: عرصه توسعه، بالندگی و سعادت نسل‌های آینده مرهون تلاش و زحمات بی‌دریغ و مجدانه افرادی است که خود را امانت‌دار سرمایه‌های مادی، طبیعی و معنوی این سرزمین می‌دانند و با گام‌های ارزنده‌یی که در راستای حفاظت محیط‌زیست برداشته‌ا‌ند این ودیعه را سالم و پاک به نسل‌های بعدی تحویل می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر