اخبار روابط‌عمومی‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۸۲

برگزاری همایش کاربردی تجارت ایران با 3 کشور

سازمان توسعه تجارت بزرگ‌ترین همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان 24 و 25 خردادماه برگزار می‌شود. همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان با حضور سفرای ایران در کشورهای ترکمنستان و آذربایجان و همتایان آنها، مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امورخارجه، روسای ستاد توسعه اقتصادی و اتاق ایران و عراق، معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمانشاه، رایزنان بازرگانی، تجار و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.


برگزاری جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد ماکو

سازمان منطقه آزاد ماکو هفتمین جلسه شورای راهبردی منطقه آزاد ماکو با حضور معاون برنامه‌ریزی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور برگزار شد. در این جلسه بحث پروژه پژوهشی در رابطه با توانمند‌سازی مردم منطقه و شاخص‌های ارزیابی مناطق و سازمان‌های آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین طرح پژوهشی نظام جامع آموزش نوین با هدف توسعه پایدار و ماندگار در مناطق آزاد ارایه شد و اعضای شورای راهبردی ضمن بررسی طرح نظرات کارشناسی خود را اعلام کردند. معزالدین، معاون برنامه‌ریزی دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور با تشکر از منطقه آزاد ماکو در رابطه با ایجاد اتاق فکر اظهار کرد: تاکنون بحث‌های مناسب و خوبی در این شورا مطرح شده و فعالیت‌های مناسبی انجام شده اما بحث‌هایی نظیر مدارس هوشمند و نگاه اقتصادی به محیط زیست باید مد نظر قرار گیرد. وی افزود: کارشناسان و تیم‌های جامعه‌شناسی باید نظرات خود را اعلام کنند و در عین حالی که اقدامات عمرانی انجام می‌دهند کارهای تئوریک نیز انجام دهند. وی بر آموزش نیروها و به‌روز کردن آموزش‌ها نیز تاکید کرد.


رصد لحظه‌ای درآمد سامانه جامع گمرکی

روابط عمومی گمرک رییس‌کل گمرک ایران در جمع مسوولان و مدیران دیوان محاسبات کشور در کارگاه آموزشی حسابرسی درآمدهای گمرکی گفت: هم‌اکنون با سامانه جامع گمرکی درآمدها را در گمرک لحظه‌یی کنترل می‌کنیم. مسعود کرباسیان با بیان این مطلب افزود: با همت شما می‌توانیم به لحظه بگوییم که چقدر به حساب گمرک آمده و توسط چه کسی مبلغ به حساب گمرک واریز شده است و کاری کردیم تا از جعل فیش پرداختی و ضمانتنامه‌ها در گمرک جلوگیری شود. وی در ادامه از رویکرد جدی مسوولان دیوان محاسبات کشور که بر مبنای حل مساله قرار گرفته، تقدیر و تشکر کرد. کرباسیان سپس به عملکرد گمرک و وضعیت تجارت خارجی کشور پرداخت و گفت: سال گذشته درآمدهای گمرکی 65درصد افزایش داشت درحالی که میزان رشد واردات تنها 5درصد بود. رییس ‌کل گمرک ایران بااشاره به کاهش 60درصدی واردات خودرو در سال‌جاری از کاهش 14درصدی واردات سایر کالاها نیز خبر داد. وی گفت: وضعیت موجود تجارت خارجی حکایت از صادرات 1900 نوع کالای صادراتی به مبلغ 40میلیارد دلار در کشور را دارد درحالی که ظرفیت کشورمان 4هزار نوع کالای صادراتی به ارزش 100میلیارد دلار است. وی تاکید کرد: ما ظرفیت 15میلیون تن کالای ترانزیتی و سهم 40درصدی لجستیک بندری منطقه را داریم درحالی که هم‌اکنون 12میلیون تن کالا از ایران ترانزیت می‌شود و سهم ما از لجستیک بندری منطقه 10درصد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر