دلایل تشکیل کمیسیون گردشگری در اتاق تهران

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۸۰

نایب‌رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران به ارایه توضیحاتی درباره دلایل تشکیل و وظایف کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی تهران پرداخت و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بخش گردشگری این است که انباشت سرمایه در آن وجود ندارد، مزیتی که می‌تواند به رونق اقتصادی و اشتغال کمک کند.

به گزارش ایسنا، محمد امیرزاده درباره برنامه‌ها و وظایف کمیسیون گردشگری که برای نخستین‌بار در اتاق بازرگانی تهران شکل گرفته است، گفت: بخش گردشگری ظرفیت بسیار بالایی در اقتصاد کشور دارد که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن این است که انباشت سرمایه در آن وجود ندارد یعنی پولی که وارد بخش گردشگری می‌شود، بین آژانس‌های هوایی، ‌زمینی، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و... توزیع می‌شود که می‌تواند باعث رونق اقتصادی و اثر‌گذاری در اشتغال شود.

وی افزود: خیلی از کشور‌هایی که در بخش‌های دیگر اقتصادی ظرفیت بالایی ندارند در حد امکاناتشان در بخش گردشگری برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند، امروز کشوری مثل امارات هم از بیابان‌ها و شن‌زارها به عنوان جاذبه توریستی استفاده می‌کند. مطمئنا ما در کشورمان می‌توانیم بسیار بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری‌مان استفاده کنیم. نایب‌رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ادامه داد: افرادی که برای کمیسیون گردشگری در اتاق تهران انتخاب شده‌اند، افرادی هستند که با صنعت ‌گردشگری آشنایی دارند و برنامه‌ریزی‌هایی برای این بخش انجام داده‌اند، کمیسیون گردشگری در اتاق بازرگانی در همه زمینه‌هایی که باعث رونق اقتصاد و اشتغال کشور شود و ازسویی دیگر جاذبه‌های گردشگری کشورمان را به دنیا معرفی کند، فعال خواهد بود. امیر‌زاده درباره تعامل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با بخش‌ دولتی برای توسعه این بخش گفت: مطمئنا درهمه بخش‌های اقتصادی دولت نقش مهمی دارد و ما در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به دنبال تعامل و همکاری با دولت هستیم تا نگاه روبه جلویی در بخش گردشگری داشته باشیم. به هرحال ما در اتاق بازرگانی چشم و گوش جامعه اقتصادی هستیم و باید سعی کنیم باوجود گرفتاری‌ها و بروکراسی‌هایی که در دولت وجود دارد با کمتر کردن مشکلات بخش گردشگری علاقه‌مندان و فعالان بخش گردشگری را امیدوار کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر