خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۷۵

راه‌اندازی سامانه شکایات مشتریان بانک رفاه

نخستین سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مشتریان در نظام بانکی، در بانک رفاه کارگران راه‌اندازی شد.

در مراسمی که به همین منظور و با حضور اعضای هیات‌مدیره بانک رفاه کارگران، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این بانک برگزار شد، دکتر محقق‌نیا عضو هیات‌مدیره بانک رفاه کارگران در سخنانی گفت: بانک رفاه کارگران بیش از 10میلیون سپرده‌گذار و 5/2میلیون مستمری‌بگیر دارد و به بیش از 15درصد کشور خدمت ارایه می‌کند، بنابراین برخورداری طیف وسیعی از آحاد جامعه از خدمات این بانک، ایجاد این سامانه را ضروری کرد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، عضو هیات‌مدیره بانک رفاه کارگران در ادامه اظهار داشت: متاسفانه هجمه‌ها علیه نظام بانکی شدت یافته و وجود سیستم‌های رسیدگی به شکایات، اعتمادسازی نزد افکار عمومی بانک‌ها را در پی خواهد داشت. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد رونمایی از این سامانه راه پرافتخار 8سال متوالی مشتری‌مداری بانک رفاه کارگران را تداوم بخشد.


پرونده ۳۵۸بدهکار دانه‌درشت بانکی تعیین‌تکلیف شد

ظاهرا بانک مرکزی به‌تازگی تغییری در فهرست بدهکاران کلان بانکی ایجاد و آن را به قوه قضاییه ارسال کرده است که براساس فهرست جدید گویا تکلیف پرونده ۳۵۸بدهکار دانه‌درشت روشن شده است.

طی ماه‌های اخیر بانک مرکزی فهرستی را از بدهکاران کلان بانکی به قوه قضاییه ارسال کرد که در آن از نام و مشخصات 575بدهکار دانه‌درشت بانکی رونمایی کرده بود. هدف از ارسال فهرست 575بدهکار بزرگ نظام بانکی به قوه قضاییه این بود که رسما بانک مرکزی و بانک‌ها دست یاری به سوی دستگاه قضا دراز کرده و خواهان تسریع در فرآیند وصول مطالبات‌شان شده بودند. هرچند بعدها مقامات قضایی از نقص فهرست ارسالی گله کرده و از بانک مرکزی و بانک‌ها خواسته بودند بعد از رفع نواقص فهرست جدیدی را به قوه قضاییه ارایه دهند. در عین حال ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت رسما اعلام کرد که یک‌سوم معوقات نظام بانکی دراختیار این 575نفر است! بنابراین از 90هزار میلیارد تومان معوقه بانکی (طبق اعلام بانک مرکزی) 30هزار میلیارد تومان دراختیار بدهکاران دانه‌درشت بانکی است. آن‌طور که بانکدارها و مقامات بانک مرکزی اعلام کرده بودند اولویت اصلی نظام بانکی تعیین‌تکلیف معوقات بانکی است و برهمین اساس هر بانکی مامور رسیدگی به پرونده بدهکاران کلان و کاهش میزان معوقات خود شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر