روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۶۶

نشست عمومی خانه احزاب؛ ایسنا حسین کاشفی گفت: جلسه مجمع عمومی خانه احزاب این هفته پنج‌شنبه برگزار می‌شود و دو موضوع اصلاح اساسنامه و انتخابات شورای مرکزی و هیات‌رییسه در آن مطرح می‌شود.

تکذیب درگذشت بارزانی؛ تعادل محمدصدیق احمد جگرخون جانشین نمایندگی اقلیم کردستان عراق در ایران، اخبار منتشرشده برخی از سایت‌های عربی مبنی‌بر درگذشت مسعود بارزانی، رهبر اقلیم کردستان عراق، بر اثر سکته مغزی را تکذیب کرد. وی این اخبار را مغرضانه دانست که برای سرپوش گذاشتن به شکست‌های گروه تروریستی داعش در عراق صورت می‌گیرد.

اهمیت ایران در مبارزه با داعش؛ ایرنا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در حاشیه اجلاس جی7 گفت: «توافق هسته‌یی بسیار مطلوب است، زیرا ایران یک نقش‌آفرین مهم در سوریه و در مقابله با داعش به شمار می‌رود.» وی افزود: «جنگ با داعش، اولویت اصلی اجلاس گروه 7 است و این نشست بر مشکلات تروریستی همچون داعش و بوکوحرام تمرکز دارد.»

لغو روادید با ارمنستان؛ باشگاه خبرنگاران حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ارمنستان ضمن اشاره به روابط بسیار خوب طرفین و اراده رهبران و علایق دو ملت، از مدیران کل کنسولی هر دو کشور خواست تا مقدمات لغو روادید کامل بین اتباع دو کشور را فراهم آورند.

سارکوزی منتقد توافق؛ تسنیم نیکلا سارکوزی رییس‌جمهور پیشین فرانسه که در تل‌آویو به سر می‌برد درخصوص توافق هسته‌یی با ایران گفت: «این توافق که مذاکرات حول آن جریان دارد، هم از لحاظ شیوه گفت‌وگو و هم از لحاظ خود توافقنامه، محکوم‌شدنی است، من تاکید می‌کنم با انعقاد این توافق، حق ادامه غنی‌سازی و فعالیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌یی را برای ایران به رسمیت می‌شناسیم.»

ظریف در مسقط؛ فارس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در یک سفر کوتاه چندساعته به مسقط و در دیدار با همتای عمانی خود درخصوص آخرین تحولات منطقه با محوریت مسایل یمن و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. این دومین سفر ظریف در ماه جاری است.

کمک به عراق؛ ایسنا امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کمک‌های ما به عراق فقط مستشاری است و مهمات و مسایل دیگری که به نوعی دخالت نظامی در عراق باشد به هیچ عنوان مطرح نیست و نه در عراق و نه در سوریه انجام نمی‌شود.

شکست قطعی سعودی‌ها؛ ایرنا یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه واضح است کشورهایی مانند یمن به آزادی و استقلال خود می‌رسند، گفت: با وجود سختی‌های فراوان، پیروزی مردم یمن آشکار می‌شود و شکست سعودی‌ها در رسیدن به اهدافی که اعلام کرده بودند، قطعی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر