واکنش مثبت دولت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۶۳

گروه ایران

بعد از تهدید گروه‌های تندرو مبنی‌بر برگزاری راهپیمایی خونین علیه مصوبه قانونی شورای امنیت ملی درباره حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها، سخنگوی دولت نیز با حمایت از این مصوبه، خاطرنشان کرد: «اجازه‌ راهپیمایی غیرقانونی نمی‌دهیم و اگر کسی برخلاف اجازه دولت اقدامی انجام دهد، حتما قوه قضاییه برخورد خواهد کرد.» اما جدا از بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها، ردپای ماجراهای دستگیری معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد به جلسه هفتگی آقای سخنگو با رسانه‌ها نیز رسید؛ خبرنگاران حوزه دولت منتظر بودند تا واکنش دولت یازدهم به تخلفات اجرایی دوره گذشته را پوشش دهند. محمدباقر نوبخت اعلام کرد: «تخلفات دولت گذشته - بدون رسانه‌یی شدن- در حال پیگیری است.» بلافاصله بعد از صحبت‌های نوبخت معاون رییس‌جمهور در امور زنان نیز با حمایت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: «هنوز برای حضور در مسابقه والیبال ایران و امریکا تصمیم نگرفته‌ایم.»


ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

سخنگوی دولت در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: این خبر از سوی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اطلاع‌رسانی شد و باید مسیری را طی کند و در صورتی که لازم به توضیحات بیشتر باشد، از خانم مولاوردی می‌خواهم که این هفته طی مصاحبه تکمیلی در این زمینه خبررسانی کند. نوبخت در پاسخ به این سوال که با توجه به فراخوان عده‌یی به نام «راهپیمایی خونین» در واکنش به حضور زنان در ورزشگاه‌ها، آیا دولت اجازه این کار را می‌دهد، گفت: «خیر، دولت چنین اجازه‌یی را نمی‌دهد و اگر آنها برخلاف اجازه دولت اقدامی انجام دهند، این انتظار هست که قوه قضاییه با قانون‌شکنان برخورد جدی کند.»


وصول قانون رفع موانع تولید در دولت

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا دولت لایحه رفع موانع تولید را به مجلس داده یا نه، گفت: سال قبل دولت دو لایحه را تقدیم مجلس کرد که یکی از آنها قانون تنظیم بود که تصویب شد و در بودجه 94 نیز از آن استفاده شد اما این لایحه فرآیندی را طی کرد و بخشی از مصوبات مجلس با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد که اخیرا به صورت قانون ابلاغ شده است. عضو کابینه یازدهم افزود: دولت در حال تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون است و ما پیشنهاد دادیم که تهیه نخستین آیین‌نامه اجرایی این قانون روز چهارشنبه در دستورکار قرار گیرد بنابراین قانون رفع موانع تولید با تاخیر یک‌ساله به دولت واصل شد و ما در حال تهیه آیین‌نامه اجرایی آن هستیم.


توضیح صحبت‌های رییس‌جمهور در مورد تحریم‌ها

همچنین سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که صحبت‌های رییس‌جمهور در همایش محیط‌زیست چه ارتباطی به تحریم‌ها داشت، گفت: همان‌طور که می‌دانید این تحریم‌ها ظالمانه و غیراخلاقی است و حتی ضد حقوق انسان‌هاست. ما باید قبول کنیم که به خاطر این تحریم‌ها، بخشی از منابع ما با وجود فروش نفت وارد کشور نمی‌شود، البته آثار سوءتحریم‌ها متوجه همه قسمت‌ها خواهد شد.


دستاوردهای دولت در موضوعات اقتصادی

نوبخت درباره عملکرد اقتصادی دولت طی دو سال گذشته گفت: «با وجود مضایق تحریمی و تقلیل منابع خود، ما موفق شدیم رشد منفی اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کنیم و نرخ تورم را که یک عامل بازدارنده در رشد اقتصادی بود، تقلیل دهیم. کاهش نرخ تورم از بالای 45درصد به زیر 13درصد اقدام کوچکی نیست. سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص حواشی مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و اینکه آیا دولت به عنوان شاکی به این مساله ورود پیدا کرده، گفت: در مورد اینکه از سوی دولت شکایتی شده باشد یا خیر، تاکنون اطلاع رسمی ندارم. در صورتی که این اتفاق بیفتد جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.


بازداشت معاون اجرایی رییس‌جمهور سابق

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت بقایی و اینکه آیا پیگیری‌ها و شکایتی از سوی دولت در این خصوص شده بود، گفت: تخلفات و اقدامات غیرقانونی که در دولت قبل اتفاق افتاد از طریق این دولت پیگیری شد. دولت با شروع به کار خود اسنادی در اختیار داشت و از همین طریق تخلفاتی را مشاهده کرد، اما درنهایت مرجعی که می‌تواند تایید کند این اقدامات خلاف قانون تلقی می‌شود یا خیر، مرجع قضایی است.


طرح دولت برای بنگاه‌های کوچک

وی در پاسخ به این سوال که طرح دولت برای بنگاه‌های کوچک چیست، گفت: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌ها، جزو وظایف و برنامه‌های دولت است. در سال 94، 5میلیارد دلار ارز جدید وارد صندوق توسعه ملی می‌شود. قانون 20درصد این مبلغ را برای تسهیلات ریالی به صنعت و کشاورزی در نظر گرفته؛ یعنی چیزی حدود یک‌میلیارد دلار یا 2هزار و 850میلیارد تومان قرار است به این بنگاه‌ها تسهیلات بدهیم. این اقدام نیاز به پرداخت مابه‌التفاوت ندارد. ما می‌خواهیم از این طریق به بنگاه‌های کوچک کمک کنیم، تا فعال شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر