روز کم‌سود بازارهای سهام

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۵۹


جهان| کاهش وارادات چین، نگرانی در مورد وضعیت دومین اقتصاد بزرگ را افزایش داد و باعث شد تا شاخص‌های سهام در بازارهای آسیایی نخستین روز هفته را با ضرر آغاز کنند. بازارهای اروپایی نیز تحت‌تاثیر بحران یونان، روز دوشنبه را نامطمئن شروع کردند.

به گزارش رویترز، بحران یونان هنوز سایه سنگینی روی بازارهای اروپایی دارد. سیراپس نخست‌وزیر یونان به بدهکارانش قول داده است که اصلاحات مورد نظر آنها را اجرا کند تا آنها هم اجازه دهند که جریان ورود پول به این کشور ادامه یابد. یونان در هفته گذشته گفت که نمی‌تواند اقساط ماه ژوئن را پرداخت کند و از بدهکارانش اجازه خواست تا به یونان مهلت بدهند و بگذارند این کشور بدهی ماه ژوئن را بعدا اما یک‌جا پرداخت کند. این موضوع مورد قبول بدهکاران قرار گرفت اما مساله کمک مالی به یونان هنوز موضوع مورد بحث این کشور با بدهکارانش است.

اتحادیه اروپا می‌گوید: در صورتی به این کشور کمک مالی می‌کند که یونان متعهد باشد که سیاست‌های اصلاحی را در کشور پی بگیرد.

به این ترتیب، شاخص داکس آلمان 27واحد یا

2 دهم درصد از دست داد، شاخص سهام

CAC-40 فرانسه نیز یک دهم درصد از دست داد. اما FTSE لندن 2 دهم درصد به دست آورد.

اما در آسیا، گزارشی که از سوی دولت چین منتشر شد، نشان می‌داد که واردات این کشور در ماه گذشته 17درصد کاهش داشته است. صادرات چین نیز در ماه گذشته تنزل 2.5درصدی کرده اما میزان کاهش واردات این کشور بسیار بیشتر بوده و به همین دلیل روی عملکرد بازارهای سهام تاثیر گذاشت. به این ترتیب، شاخص MSCI آسیا- پاسفیک 4دهم درصد از دست داد. اما شاخص هنگ سنگ در هنگ‌کنگ 2 دهم درصد به دست آورد.

اما بازار سهام توکیو روز دوشنبه را بی‌نوسان خاصی سپری کرد. توکیو که معمولا چشم به امریکا و وال‌استریت دارد از خبر افزایش اشتغال که ممکن است منجر به افزایش نرخ بهره در این کشور شود، نگران است. به همین دلیل شاخص نیکی در روز دوشنبه 2دهم درصد از دست داد و به واحد 20457.19 رسید. شاخص سهام توپیکس هم

3 دهم درصد از دست داد و به واحد 1661.99 رسید. قیمت نفت‌خام در بازارهای جهانی به دلیل کاهش واردات چین تنزل یافت. نگرانی اوپک از این است که کاهش واردات چین بتواند روی قیمت نفت اثر منفی بیشتری بگذارد. قیمت نفت‌خام برنت دریای شمال 5 دهم درصد از دست داد و به هر بشکه 62 دلار و 95 سنت رسید. نفت‌خام امریکا نیز با 8 دهم درصد تنزل به هر بشکه 58 دلار و 68 سنت رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر