تازه خبر

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۵۳

شکر را بالاتر از کیلویی 2100تومان نخرید

ایسنا دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر از واردات دولتی 300هزار تن شکر برای تامین ذخایر استراتژیک خبر داد و گفت: با توجه به میزان موجودی شکر قیمت بیش از 2100تومان برای هر کیلوگرم از این محصول تخلف محسوب می‌شود و در ماه رمضان افزایش قیمتی نخواهیم داشت. بهمن دانایی با اشاره به اینکه هفته پیش برخی سودجویان، نرخ شکر را افزایش دادند، گفت: در جلسه‌یی با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد موجودی انبارهای شکر تا مهرماه بازار را تامین خواهد کرد. براساس آمارهای موجود تا اول خرداد‌ماه 815هزار تن موجودی شکر در انبارهای کشور بوده است که از این میان 415هزار تن به شرکت بازرگانی دولتی و 400هزار تن دیگر به کارخانه‌های بخش خصوصی اختصاص دارد. دانایی ادامه داد: در جلسه مشترک با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد شرکت بازرگانی دولتی و کارخانه‌های بخش خصوصی هر کیلوگرم از این محصول را 2100تومان عرضه کنند تا قیمت در همین سطح باقی بماند و این اقدام سبب شد قیمت شکر با وجود افزایش نسبی در هفته گذشته به 2100تومان بازگردد.


احداث 10 بیمارستان با ظرفیت 1000 تخت در مناطق محروم

تعادل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی تفاهمنامه‌یی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه ساخت 10بیمارستان ناتمام در مناطق محروم کشور را می‌پذیرد. این تفاهمنامه روز دوشنبه به طور رسمی به امضای دکتر محمد مخبر و دکتر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی رسید. براساس این تفاهمنامه عملیات تکمیل ساخت این بیمارستان‌های ناتمام که از 5 تا 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند طی دو سال به اتمام خواهد رسید. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد شده است حداکثر چهار ماه پس از اتمام عملیات ساخت نسبت به تجهیز، تامین نیروی انسانی و راه‌اندازی این بیمارستان‌ها اقدام کند.

تفاهمنامه فوق که برای ارتقای سلامت محرومان کشور و حمایت از برنامه‌های درمانی دولت در مناطق محروم با پیگیری رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی شده است در راستای اجرای فرامین ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

لازم به ذکر است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آذر 1386 توسط بنیاد برکت برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور نسبت به توانمندسازی اقتصادی و ارتقای سلامت جامعه اقدامات گسترده‌یی انجام داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر