حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۴۸

تولید انواع خودرو ۱۷درصد افزایش یافت

مهر تولید انواع خودرو در فروردین و اردیبهشت امسال به ۱۶۱هزار و ۴۲۶ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 17.2درصدی نشان می‌دهد.

در فروردین و اردیبهشت امسال تولید خودرو سواری ۱۵۰هزار و ۵۵۶ دستگاه اعلام شده که در مقایسه با فروردین و اردیبهشت سال ۹۳ رشد 28.4درصدی را نشان می‌دهد.

در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تولید وانت بالغ بر ۸هزار و ۵۴۷دستگاه، مینی‌بوس ۹۴دستگاه؛ اتوبوس ۱۵۷دستگاه و کامیون به تعداد ۲هزار و ۵۷۲ دستگاه تولید شده است.

همچنین در فروردین و اردیبهشت ماه امسال عمده‌ترین خودروهای سواری تولید شده شامل تیبا دوگانه‌سوز به تعداد ۲۱هزار و ۶۲۳ دستگاه؛ تیبا به تعداد ۱۲هزار و ۶۴۷ دستگاه، پژو پارس ۲۳هزار و ۳۰۶دستگاه؛ پژو ۴۰۵ به تعداد ۱۸هزار و ۱۱۴دستگاه؛ پژو ۲۰۶ به تعداد ۱۸هزار و ۳۵دستگاه؛ پراید نسیم و صبا به تعداد ۲۰هزار و ۱۸۱دستگاه؛ تولید شده بود.

همچنین در این مدت؛ سمند به تعداد ۱۲هزار و ۵۹۱ دستگاه؛ پراید به تعداد ۱۱هزار و ۳۳۴دستگاه؛ نسیم و صبای دوگانه‌سوز به تعداد ۲هزار و ۸۷۱دستگاه؛ رانا ۴هزار و ۳۴۶دستگاه؛ دنا ۴هزار و ۶۹ دستگاه؛ سراتو به تعداد یک هزار و ۵۴۳ دستگاه؛ محصولات رنو ۲هزار و ۱۳۶دستگاه؛ پارس تندر به تعداد یک هزار و ۴۷۸دستگاه؛ MVM به تعداد ۵هزار و ۸۵۷دستگاه و X۱۰۰ به تعداد ۲۲۳دستگاه، تندر ۹۰ به تعداد یک هزار و ۹۶۰دستگاه تولید شده است.


افتتاح 125 کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی

فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت همزمان 125کیلومتر راه روستایی خراسان رضوی و قطعه یک بزرگراه طرقبه- نقندر- شاندیز به طول 2.5کیلومتر افتتاح شد.

این پروژه شامل 27پروژه در شهرستان‌های خوشاب، مه‌ولات، زاوه، کاشمر، داورزن، سبزوار، تایباد، باخرز، مشهد، کلات، تربت‌حیدریه، قوچان، نیشابور و جغتای بوده که متراژ آن 125کیلومتر است.

قطعه یک بزرگراه طرقبه- نقندر- شاندیز نیز به طول 2.5کیلومتر بوده که احداث آن از سال 91 شروع شده است. تعداد ابنیه فنی سه دستگاه پل دو متری و عرض محور 25متر بوده و برای احداث این پروژه 42میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر