تعاونی‌ها وام ارزان می‌گیرند

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۳۵


مهر| یک مقام مسوول در وزارت کار با اعلام اینکه مجلس برای سال‌جاری پرداخت ۵۰۰میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت به تعاونی‌ها اختصاص داده است، گفت: برنامه ششم توسعه با رویکرد تقویت تعاون در اقتصاد تدوین می‌شود. پیمان باباخانلو درباره ۷راهبرد مهم در توسعه بخش تعاون گفت: مطابق اصل۴۴ بخش تعاون در کنار دو بخش دولتی و خصوصی سکاندار اقتصاد کشور است. همچنین طبق برنامه پنجم توسعه تکلیف شده بود تا بخش تعاون به سهم ۲۵درصدی در اقتصاد ملی دست یابد که متاسفانه باوجود تلاش‌های تعاونگران همچنان محقق نشده است.

سرپرست دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه بااشاره به اینکه تعاونی‌ها قادرند با حذف واسطه‌ها ارزش افزوده بخش تعاون را افزایش دهند، افزود: بخش تعاون درراستای تحقق اهداف مدنظر با ارایه ۷راهبرد گام‌های مهمی برداشته است.

باباخانلو ادامه داد: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات شبکه‌یی، تقویت همکاری‌‌های بین‌دستگاهی، تامین مشوق‌‌ها و منابع مالی، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند و تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها ازجمله اهداف مدنظر در بخش تعاون است. این راهبردها همسو با تحقق سهم ۲۵درصدی تعاون در اقتصاد ملی تعیین شده‌ و برنامه ششم توسعه نیز با همین رویکرد تدوین خواهد شد. وی درباره اعتبارات بخش تعاون تاکید کرد: بودجه مصوبی را برای حمایت و توانمندسازی تعاونی‌ها داریم. مجلس رقمی بالغ بر۵۰۰میلیارد تومان در سال‌جاری برای سایر وجوه اداره شده جهت ارایه وام ارزان‌قیمت به تعاونی‌ها اختصاص داده است.

این مقام مسوول در وزارت کار ادامه داد: تعاونی‌ها از این طریق می‌توانند کمک‌‌هایی را دریافت کنند ولی این رقم باتوجه به نیاز تعاونی‌ها محدود است. ردیفی از این حمایت برای توسعه بخش تعاون حدود ۴۸میلیارد تومان است، دیگری مربوط به توانمندسازی تعاونی‌ها حدود ۹۶میلیارد تومان و اعتبار ردیف سوم هم ۳۹۶میلیارد تومان است که در مجموع این میزان حدود ۵۰۰میلیارد تومان خواهد شد. باباخانلو با تاکید بر اینکه جایگاه بخش تعاون در گرو هماهنگی، همسویی و همدلی همه فعالان این عرصه اعم از دولتی و غیردولتی است، گفت: اتاق تعاون به‌عنوان بالاترین تشکل غیردولتی بخش تعاون و پارلمان این بخش مردمی، می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد این همگرایی داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر