افزایش قدرت خرید تعاونی‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۳۴


فارس| رییس اتاق تعاون استان زنجان گفت: دستاورد اجرای صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزایش قدرت خرید تعاونی‌هاست. رضا سواری امروز اظهار داشت: با صدور ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و جایگزینی آن به عنوان اعتبارات اسنادی داخلی، قدرت خرید تعاونی‌ها افزایش پیدا می‌کند. رییس اتاق تعاون استان زنجان تصریح کرد: همه شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی می‌توانند با دریافت ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به جای پرداخت وجه یا چک اعتباری شرکت یا اتحادیه خود، ضمانتنامه‌های صندوق را نزد فروشندگان کالا و خدمات به ضمانت بسپارند. سواری بااشاره به اینکه ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون سبب بالارفتن قدرت خرید تعاونی‌ها می‌شود، افزود: تعاونی‌ها با اجرای این طرح می‌توانند در اقتصاد سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در این روش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون پرداخت وجه را در سررسید معین تضمین و تعاونی‌ها می‌توانند با پشتوانه صندوق معاملات خود را به انجام برسانند و درهمین راستا می‌توان گفت: این روش می‌تواند مواد اولیه مصرفی تعاونی‌های تولیدی را تامین و در تعاونی‌های تامین نیاز تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مواد و کالای مورد نیاز اعضا را فراهم سازند.

رییس اتاق تعاون استان زنجان اعلام کرد: تعاونی‌های مصرف می‌توانند به بهترین شکل این فرصت استفاده کنند و همکاران ما در اتاق تعاون استان ضمن صدور این ضمانتنامه‌ها به نمایندگی ازسوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، مشاوره‌های لازم را در رابطه با نحوه استفاده از این ضمانتنامه و نیز اطلاعات تکمیلی را برای تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها دراختیار می‌گذارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر