خط و نشان کامرون برای وزرای حامی خروج از اتحادیه اروپا

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۲۲


مازیار معتمدی

نیویورک‌تایمز

پارلمان ترکیه - در حالی که نامزدهای انتخاباتی کرد برای نخستین بار رای‌های کافی برای ورود به پارلمان کشور ترکیه را به دست آوردند، شهروندان کرد روز یک‌شنبه به پایکوبی پرداختند.


ررویارویی ایالت‌ها با حفره‌های بزرگ بودجه‌ها - در ایالت ایلینوی نبرد سر بودجه ایالتی و کمبود 3میلیارد دلاری آن تا حدی تاثیرگذار بوده که فرماندار بروس رانر جمهوری‌خواه هفته گذشته اخطاری مستقیم را مبنی‌بر این صادر کرد که یک «بازسازی دولتی شدید» در راه است. در کانزاس هم جمهوری‌خواهان با دموکرات‌ها متحد شده‌اند تا کمبود 400میلیون دلاری بودجه را جبران کنند. در لوییزیانا، قانون‌گذاران در مجمع قانونگذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان با همکار هم‌حزب خود فرماندار بابی جیندال به رقابت می‌پردازند تا بتوانند کمبود بودجه 1.6میلیارد دلاری را

جبران کنند.

حتی با وجود اینکه اقتصاد ملی در ششمین سال بهبود خود برای برون‌رفت از رکود اقتصادی به سر می‌برد، بسیاری از ایالت‌ها هنوز هم با کمبود بودجه‌های کلان دست و پنجه نرم می‌کنند که آنها را در مقابل فرماندارهای ایالت‌ها قرار می‌دهد. به گزارش انجمن ملی مسوولان بودجه ایالتی که فعالیت‌های قانونگذاری را پیگیری می‌کند، تا به حال تنها 25 ایالت بودجه رسمی خود را

تصویب کرده‌اند.


استراتژی روسیه برای مقابله با تحریم‌های غرب - جنگ اوکراین که روسیه را در مقابل غرب قرار داده تنها با تانک و سلاح‌های ضد هوایی و سربازها صورت نمی‌گیرد. به گفته مسوولان رسمی امریکایی و اروپایی، روسیه بیش از پیش دارد از سلاح‌های متفاوت استفاده می‌کند: پول، ایدئولوژی و اطلاعات اشتباه. دولت اوباما و یاران اروپایی‌اش که سعی می‌کنند با دخالت‌های نظامی روسیه مقابله کنند، متوجه شده‌اند در خانه هم باید با تلاش‌های مسکو برای نجات قدرت اقتصادی خود، حمایت مالی این کشور از احزاب و جنبش‌های سیاسی اروپایی و پخش اطلاعات غلط درباره تنش‌ها نیز مبارزه کنند.


گاردین

تهدید کامرون مبنی بر اخراج وزرای حامی خروج از اتحادیه اروپا - دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا واضح‌ترین اخطار خود را صادر کرده تا هر وزیر دولتی که بخواهد برای خروج از اتحادیه اروپا تبلیغ کند، اخراج شود. او اصرار دارد که وقتی درباره رابطه جدید با اتحادیه اروپا به تفاهمی جدید دست پیدا کند، دولت بی‌طرف نخواهد بود. کامرون در نشست جی‌7 در باواریا گفت: «من کاملا واضح گفته‌ام. اگر می‌خواهید بخشی از دولت باشید، باید این دیدگاه را داشته باشید که ما داریم دوباره مذاکره می‌کنیم و رفراندومی خواهیم داشت که به نتیجه‌یی مثبت ختم می‌شود».


افسران پلیس لندن به رهبرشان اعتماد ندارند - با استناد به تحقیقات داخلی انجام شده از افسران پلیس لندن، بیشتر افسران بزرگ‌ترین نیروی پلیس بریتانیا، به هدایت این گروه تحت فرمان سر برنارد هوگان-هاو باور ندارند. این گزارش نشان می‌دهد که تنها 30درصد باور دارند مردم خدمات خوبی از سوی پلیس این شهر دریافت می‌کنند.


وال استریت ژورنال

قراردادهای داد و ستد با مخالفت روبه‌رو می‌شوند - بحث یک دهه‌یی مبنی بر اینکه تفاهم‌های بزرگ داد و ستدی می‌توانند صادرات و شغل‌ها در امریکا را افزایش دهند دارد اعتبار خود را حتی در برخی از سنگین‌ترین مناطق صادراتی کشور از دست می‌دهد. در 10 منطقه که بالاترین رشد صادراتی را از سال 2006 تا به حال داشتند، تنها 3 منطقه می‌گویند حاضرند از برنامه قانون‌گذاری پرزیدنت اوباما برای امضای تفاهم‌نامه‌های بزرگ داد و ستد اقیانوس آرام حمایت کنند.


تجلیل از فداکاری روزنامه‌نگاران جان‌باخته - وبسایت نیوزیوم که هر روز صفحه اول روزنامه‌های سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد، برای تجلیل از فداکاری روزنامه‌نگارانی که در راه تهیه گزارش در سال 2014 جان خود را از دست دادند، یک روز فعالیت خود را قطع کرد. این وبسایت با شعار # بدون اخبار صفحه خود را سیاه کرد تا آگاهی بیشتری نسبت به تلاش روزنامه‌نگاران سراسر جهان ایجاد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر