چهره‌هایی که سیگار را ترک کردند

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۱۹

مطالعه به جای کشیدن سیگار

ووپی گلدبرگ، نویسنده، کمدین و بازیگر 59ساله برنده اسکار یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌یی است که تلاش‌هایش را برای ترک سیگار در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. این بازیگر یک انجمن حمایتی برای توقف سیگار کشیدن در یکی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد و هر روز در مورد روند ترک سیگارش مطلب می‌نوشت. مثلا یک بار نوشت: من به جای سیگار کشیدن مطالعه می‌کنم.

ترک سیگار با هیپنوتیزم

مت دیمون، بازیگر مطرح هالیوود با هیپنوتیزم اعتیادش را ترک کرد و بعد از 3جلسه سیگار را کنار گذاشت. هیپنوتیزم‌گر به دیمون گفته بود: دلیلی که تو بالاخره ترک کردی این است که متوجه شدی سیگار با تو چه کرده است.

ترک سیگار به خاطر زندگی

شارلیز ترون، تهیه‌کننده و بازیگر توانمند اهل آفریقای‌جنوبی، سال‌ها برای کنار گذاشتن سیگار تقلا کرد. او که روزی 3پاکت سیگار می‌کشید بالاخره توانست در سال 2011 سیگار را کنار بگذارد. ترون در مورد اعتیادش به سیگار گفته: طوری سیگار می‌کشیدم که بمیرم.

ترک سیگار با یوگا

جنیفر انیستون، بازیگر، در سال‌های گذشته اوضاع چندان خوبی نداشت چون نمی‌توانست با سیگار کشیدن خداحافظی کند. او حالا عادت به سیگار ندارد. انیستون اعتقاد دارد که ترک سیگارش را مدیون یوگاست. او در سال 2012 سیگار را کنار گذاشت و مقداری وزن اضافه کرد. اما تسلیم نشد و به طور مرتب ورزش کرد.

ترک سیگار برای بچه‌دار شدن

بن افلک، دوست نزدیک مت دیمون، یادداشت‌های او را درباره ترک سیگار خواند و درمانگر دیمون را ملاقات کرد برای اینکه بعد از سال‌ها سیگار کشیدن را ترک کند. افلک گفت: «تصمیم به ترک سیگار گرفتم چون می‌خواستم بچه‌دار شوم و این در درجه اول اهمیت برای من بود، درمانگر برای من توضیح داد که نیکوتین یک سم است و آنچه ناگهان به فکرش افتادم این بود که تمام این سال‌ها به طرز احمقانه‌یی این کار را با خودم کرده‌ام.»

ترک به خاطر دختر و همسر

آنتونی بوردن، آشپز و مجری 58ساله امریکای، به مدت 38سال سیگار می‌کشید ولی از وقتی که او و همسرش دختری را به فرزندی پذیرفتند دیگر در آپارتمانش سیگار نکشید. بوردن، باید 11طبقه را پایین می‌رفت برای اینکه بتواند در فضای باز سیگار بکشد. در نهایت فکر کرد که این طور سیگار کشیدن سخت‌تر از ترک سیگار است و سرانجام در سال 2007 سیگار را ترک کرد.

از ترس میشل

باراک اوباما، از وقتی نوجوان بود سیگار کشیدن را شروع کرد. او گفته از سال 2007 با خودش عهد کرده بود که سیگار را ترک کند ولی هیچ‌وقت در حضور اعضای خانواده‌اش سیگار نمی‌کشید. سرانجام اوباما در سال 2011 اعلام کرد سیگار را از ترس همسرش کنار گذاشته است. اوباما در جلسه‌یی به یکی از حاضران گفت: آدامس نیکوتین‌دار می‌جوم و سال‌هاست سیگار نکشیده‌ام.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر