کشورهایی که درحال نابود کردن زمین هستند!

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۱۲

درحالی که سران گروه۷ کشور صنعتی در آلمان گردهم آمده‌اند تا درباره مسایلی نظیر بحران آب در جهان گفت‌وگو کنند، یک موسسه بین‌المللی اعلام کرد که این ۷ کشور مسبب اصلی گرم شدن زمین و توسعه گرسنگی هستند.

سازمان بین‌المللی «آکسفام» همزمان با برگزاری نشست گروه7، «قدرت‌های اقتصادی جهان» اعلام کرد که «اعتیاد» این کشورها به زغال‌سنگ تا سال ۲۱۰۰ هزینه‌یی معادل ۴۵۰میلیارد دلار در سال به جهان تحمیل خواهد کرد و گرسنگی در جهان را تشدید خواهد کرد. آکسفام تاکید کرده است، اعتیاد کشورهای عضو گروه 7 قدرت اقتصادی جهان به زغال‌سنگ تاثیر ویرانگری بر وضعیت آفریقا و دیگر کشورها و مناطق درحال توسعه جهان دارد. در این گزارش همچنین تصریح شده: «وقت آن رسیده که رهبران گروه7 قدرت اقتصادی جهان نسبت به زیان‌های سیاست‌هایشان در زمینه تولید انرژی و تاثیر ویرانگر آنها بر روند تشدید گرسنگی در جهان آگاه شوند.»

این سازمان اعلام کرده است، تنها زیان ناشی از مصرف زغال‌سنگ در نیروگاه‌های برق کشورهای گروه هفت در آفریقا به ۴۳میلیارد دلار در سال تا پایان سال ۲۰۸۰ و ۸۴میلیارد دلار تا سال ۲۱۰۰ خواهد رسید. به نوشته «آکسفام» زیان ۸۴میلیارد دلاری ناشی از مصرف زغال‌سنگ در نیروگاه‌های کشورهای پیشرفته ۶۰ برابر بیشتر از کمک مالی است که گروه7 به توسعه کشاورزی آفریقا اختصاص می‌دهد. نشست گروه کشور‌های صنعتی از دهه90 تاکنون همواره با اعتراضاتی توسط گروه‌های ضدجنگ و حامیان محیط زیست و حقوق بشر همراه بوده است و این اعتراضات بارها به خشونت کشیده شده است. در این دور از گفت‌وگوها در آلمان نیز تظاهرات معترضان به برگزاری این نشست به خشونت کشیده شده و در جریان آن چند نفر زخمی شدند. در سال ۲۰۰۵ باب گلدوف خواننده موسیقی راک با به راه انداختن یک کنسرت بزرگ موسیقی راک با نام «لایو۸» تلاش کرد صدای مردم را به گوش سیاستمداران برساند. او خواستار بخشوده شدن بخشی از بدهی‌های کشورهای آفریقایی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر