اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۰۳

ذخایر معدنی برای توسعه کشور کافی است

مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: بیشتر معادن کشور از ذخایر کافی برای توسعه اقتصادی برخوردارند و می‌توان روی توسعه این معادن برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو کرباسیان گفت: وجود ذخایر معدنی در ایران همراه با اغلب مواد معدنی شناخته شده جهانی، مزیت ویژه‌یی برای توسعه کشور محسوب می‌شود که می‌توان برنامه توسعه اقتصادی را برای بیش از 5 دهه روی بخش معدن متمرکز کرد و بدون شک سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر از تامین مواد اولیه می‌توانند به بخش احداث کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی وارد شوند.

وی ادامه داد: با اکتشافات جدید و زمینه‌سازی برای استخراج و فرآوری معادن- و به تبع آن ایجاد صنایع پایین‌دستی جدید- فرصت‌های اشتغال قابل توجهی برای کشور فراهم می‌شود. رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تولید کنسانتره و گندله سنگ‌آهن گفت: بیشترین خام‌ ‌فروشی معادن کشور در بخش سنگ‌آهن است که با اجرای طرح یاد شده و رفع نیاز کارخانه‌های فولاد‌سازی داخل به گندله امیدواریم در نیمه دوم سال 95 خام ‌فروشی سنگ‌آهن به طور کامل پایان یابد.

وی افزود: ایمیدرو برای افزایش ذخایر قطعی مواد معدنی استراتژیک نظیر مس، آلومینیا، طلا، سنگ‌آهن، سرب و روی، منیزیم، عناصر نادر خاکی، تیتانیوم، زغال‌سنگ و... برنامه‌های اکتشافی عظیمی در کشور به اجرا گذاشته و با توجه به چشم‌انداز مثبت افزایش ذخایر، مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی موجود و طرح‌های جدید برای سال‌های مختلف قابل تامین خواهد بود.


یارانه ۳۰۰ میلیارد تومانی درد تولید را دوا نمی‌کند

محمدرضا خان‌محمدی‌خرمی، نایب‌رییس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه یارانه تولید باید بدون ابهام و با اولویت تزریق شود، گفت: یارانه ۳۰۰میلیارد تومانی به تنهایی درد تولید را دوا نمی‌کند. خان‌محمدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به پرداخت 300میلیارد تومان یارانه تولید گفت: در مورد پرداخت 300میلیارد تومان باید ببینیم در این مورد انجام وظیفه می‌شود یا یک کار گذرا می‌کنیم. واحدهای کاملا خصوصی با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند که باید در حد و قواره این واحدها منابع تزریق شود. اگر منابع بهینه توزیع نشود و به فرض مثال واحدی که 1000تومان نیاز دارد و 200تومان تزریق شود به غیر از بدهکار کردن آن واحد تولیدی کمکی نکرده‌ایم. وی گفت: در تزریق منابع باید حساسیت بیشتری انجام شود تا منابع در اختیار واحدهایی قرار گیرد که پای کار هستند و در هر شرایطی قهرمانانه ماندند نه افرادی که فقط ارز را از کشور خارج کرده‌اند. خان‌محمدی با اشاره به اینکه باید یک اولویت‌بندی انجام شود، بیان کرد: سه سال قبل واحدهای تولیدی به 35هزارمیلیارد تومان پول نیاز داشتند که به نظر بنده تزریق 300میلیارد تومان به تنهایی درد تولید را دوا نمی‌کند مگر اینکه این تزریق مقدمه‌یی برای تزریق‌های بعدی باشد.


14معدن غیرمجاز جنوب مشهد تخریب می‌شود

دربازه زمانی 3روزه 14معدن غیرمجاز ارتفاعات جنوبی مشهد تخریب می‌شود تا ارتفاعات به حالت اولیه خود بازگردد. به گزارش فارس، صبح دیروز تخریب 14معدن غیرمجاز ارتفاعات جنوبی شهر مشهد آغاز شد و در مدت 3 روز با تخریب این معادن غیرمجاز ارتفاعات به حالت اولیه خود باز می‌گردد. این معادن بعد از تخریب حصار اطراف آن کاملا پر شده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود و برای ایجاد فضای سبز کمربند جنوبی مشهد مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به نظر دستگاه قضایی هیچ‌گونه احداث معدن جدید در ارتفاعات جنوبی صورت نخواهد گرفت اما دو معدن به دلیل داشتن مجوز و پروانه به کار خود ادامه می‌دهند. برای ارتفاعات جنوبی شهر مشهد 9هزار هکتار فضای سبز پیش‌بینی شده که شهرداری مشهد در3 فاز عملیات تخریب تصرفات غیرمجاز را انجام داده و در فاز نخست و دوم زمین‌های زراعی و منازل غیرمجاز تخریب شد و از امروز با اجرای فاز سوم عملیات تخریب 14معدن غیرمجاز آغاز می‌شود.


گواهینامه زیست‌محیطی برای صنایع استان مرکزی

شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی زیست‌محیطی

ISO 2004: 14001تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان شد. به گزارش روابط‌عمومی این گواهینامه بین‌المللی در راستای ماموریت سازمان و در راستای حفظ محیط‌زیست و ارتقای شاخص‌ها و اجرای موفق قوانین زیست‌محیطی توسط تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی خمین، محلات، فرمهین و ایبک‌آباد اخذ شده است.

همچنین هدف از استقرار سیستم تصفیه‌خانه در واحدهای صنعتی وشهرک‌ها شناسایی دقیق جنبه‌های زیست‌محیطی، نظارت وکنترل هرچه بیشتر تصفیه‌خانه‌ها در راستای اجرای اصولی مباحث زیست‌محیطی است. گفتنی است، در این راستا اقدامات مناسبی درجهت سرویس ونگهداری سیستماتیک (PM) تجهیزات وتاسیسات تصفیه‌خانه، برقراری ارتباط موثر با واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی ونظارت دقیق وشبانه‌روزی بر خروجی فاضلاب واحد‌ها و بهبود عملکرد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب واحد‌های مستقر در شهرک‌ها صورت گرفته است. در پایان اعلام می‌شود، استقرار سیستم مدیریت زیست‌محیطی در تمامی تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی و نظارت بر عملکرد آنها از رویکرد‌های جاری این شرکت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر