معاون اجرایی احمدی‌نژاد بازداشت شد

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۷۸

گروه ایران

ماجرای تخلفات حلقه نزدیکان رییس‌جمهور سابق هر روز حاشیه‌های تازه‌یی می‌آفریند؛ بعد از حکم محکومیت «محمدرضا رحیمی» و «سعید مرتضوی» دو نفر از مقربین درگاه رییس دولت دهم، روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت«حمید بقایی»نیز خبر داد. هرچند محسنی‌اژه‌ای از اعلام جزییات این دستگیری توضیحات بیشتری را ارایه نکرد، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که تخلفات معاون اجرایی احمدی‌نژاد دامنه وسیعی را شامل می‌شود. تشریح ابعاد حقوقی موضوعاتی چون؛ مسمومیت زایران عربستانی، مقابله قوه قضاییه با زمین‌خواران، بازداشت برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی، روند رسیدگی به پرونده تخلفات بنیاد تعاون ناجا و... دیگر بخش‌های هشتادمین نشست خبری محسنی‌اژه‌ای را تشکیل می‌داد.


جزییات بازداشت بقایی در آینده تشریح می‌شود

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری روز گذشته خود درباره آخرین اخبار پیرامون دستگیری حمید بقایی گفت: بازپرس پرونده بقایی معاون اجرایی رییس‌جمهور سابق، ایشان را احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد. وی گفت: ایشان پرونده‌یی داشت و به همین دلیل بازپرس امروز او را احضار کرده بود. محسنی‌اژه‌ای از بیان جزییات این پرونده خودداری کرد.


بازداشت 5نفر در رابطه با مسمومیت زایران غیرایرانی

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در رابطه با مسمومیت و فوت چند زایر غیرایرانی در مشهد توضیحاتی ارایه کرد. محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: «اتفاقی که در هتلی در مشهد افتاد باعث تاسف و تاثر شد و من نیز از طرف قوه قضاییه و شخص خودم در این رابطه اظهار تاسف می‌کنم.»

معاون رییس قوه قضاییه افزود: «امیدوارم مصدومان این حادثه هر چه سریع‌تر بهبودی کامل پیدا کنند و به بازماندگان افرادی که در این رابطه فوت شده‌اند تسلیت می‌گویم.»

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در این رابطه ساعتی پیش با دادستان مشهد در تماس بودم، گفت: تاکنون چیزی مبنی بر عمدی بودن قضیه به دست نیامده، هر چند این اظهارنظر نهایی نیست.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این رابطه پرونده بلافاصله تشکیل و بازپرس ویژه برای رسیدگی به آن تعیین شد. بر این اساس از دست‌اندرکاران و مسوولان هتل تحقیق شد و در حال حاضر5نفر در بازداشت هستند.

وی گفت: از افراد نمونه‌برداری شده و چیزی که مشخص است موضوع مسمومیت است، اما آزمایش سم‌شناسی در حال انجام است و قرار شده که تا عصر نتیجه را اعلام کنند.


بازداشت چند فعال شبکه‌های اجتماعی به اتهام امنیتی

در ادامه این نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت چند نفر با اتهامات امنیتی ناشی از فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. محسنی‌اژه‌ای در این رابطه گفت: چند نفر که در ماه‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی غیرقانونی و اقدامات ضدامنیتی داشتند، شناسایی و بازداشت شده‌اند. وی با بیان اینکه تاکنون مشخص شده که این افراد انگیزه‌های ضدانقلابی و ضدامنیتی داشتند، گفت: این افراد پنج، شش نفر هستند ولی ممکن است برخی از آنها با قرار آزاد شوند یا اینکه در مراحل بعدی تعداد آنها افزوده شود. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: همچنین چند نفر در تهران و برخی استان‌ها از جمله کرمان که در شبکه‌های مجازی اقدام به ترویج فساد و فحشا می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: این افراد نیز حدودا 5 نفر هستند ولی ممکن است تعداد آنها در مراحل بعدی کم یا زیاد شود. این مقام قضایی افزود: فردی که با استفاده از فتاوای جعلی در رابطه با عقدموقت برای کسب درآمد افرادی را به صورت غیرصحیح مرتبط می‌کرده و از این راه 170میلیون تومان درآمد کسب کرده دستگیر و بازداشت شده است.

رسانه‌ منتشرکننده جزییات دادگاه رضاییان، تحت تعقیب قرار گرفت

سخنگوی دستگاه قضا گفت: منتشر شدن جزییات دادگاه غیرعلنی جیسون رضاییان توسط یکی از خبرگزاری‌ها خلاف قانون است و تحت تعقیب قرار گرفتند. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه امروز دومین جلسه دادگاه جیسون رضاییان به صورت غیرعلنی برگزار شد اما شاهد بودیم که مهر جزییاتی را در رابطه با جلسات دادگاه منتشر کرده است، آیا چنین اقدامی خلاف قانون است؟ گفت: بله، این اقدام خلاف قانون است. بر اساس قانون فعلی که اجازه نمی‌دهد حتی اگر دادگاه علنی باشد جزییات منتشر شود، دادگاه غیر علنی دیگر بحث جدایی دارد. این مقام قضایی ادامه داد: لذا مدیران این رسانه تحت تعقیب قرار گرفتند و الان این موضوع در حال بررسی است که این اطلاعات را آنها از کجا به دست آوردند و چرا منتشر کردند.


ماجرای دستگیری احمدی‌مقدم

و پسرش در پرونده بنیاد تعاون

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده بنیاد تعاون ناجا که در قوه قضاییه تشکیل شده، 7-6نفر بازداشت شدند که آقای احمدی‌مقدم و پسرش جزو آنها نیستند. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده‌یی مربوط به ناجا در قوه قضاییه تشکیل شده که 400میلیارد از محل فروش محموله نفتی، نیروی انتظامی به دست آورده است آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: در روزهای گذشته مطلبی مطرح شد که آقای احمدی‌مقدم و فرزندش بازداشت شدند که من این خبر را کذب محض اعلام می‌کنم. این مقام قضایی ادامه داد: در مورد بنیاد تعاون نیروی انتظامی در قوه قضاییه پرونده‌یی تشکیل شده که این پرونده دارای متهمانی است که در این راستا 7-6 نفر بازداشت شدند، اما جزو این تعداد آقای احمدی‌مقدم و پسرش نیستند. سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: احمدی‌مقدم خودشان نسبت به موضوعاتی که در بنیاد تعاون نیروی انتظامی مطرح شد، گزارشاتی را ارایه دادند و اظهار کردند که به آنها رسیدگی شود که می‌توانم بگویم در این پرونده فساد مالی وجود دارد و در حال رسیدگی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر