تهدید اشتغال ۱۵۰هزار نفر در صنعت دریایی

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۵۸

فارس

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر کشور نسبت به افزایش ۳۰۰درصدی نرخ سوخت شناورهای دریایی انتقاد کرد و گفت: با نزدیک شدن نرخ به فوب خلیج‌فارس اشتغال ۱۵۰هزار نفر تهدید شده و به اندازه کرایه باید هزینه سوخت پرداخت شود.

سیداحمد هاشمی بااشاره به اینکه اخیرا نرخ سوخت شناورها آزادسازی شده و از لیتری 500تومان به 1600تومان رسید، اظهار داشت: افزایش قیمت به بهانه جلوگیری از قاچاق سوخت انجام شده، درحالی که مبدا و مقصد شناورهای باری براساس فرمول IMO سازمان جهانی دریانوردی شفاف است و امکان تخلف وجود ندارد. تنها بخشی که در جریان آزادسازی نرخ بیش از سایر بخش‌ها هزینه سوخت می‌پردازد، حمل‌و‌نقل دریایی است؛ درحالی که باوجود بین‌المللی کردن نرخ هیچ کدام از زیرساخت‌ها آماده نبوده و مطابق با استاندارد جهانی نیست. تنها مزیت رقابتی در حمل‌ونقل دریایی ایران سوخت بود، چراکه شناورهای خارجی با استانداردهای بالا و شرایط بهتری در بازار حضور دارند.

هاشمی با بیان اینکه به اندازه کرایه دریافتی باید هزینه سوخت پرداخت شود، گفت: از دولت درخواست می‌کنیم، برای جلوگیری از، ازبین رفتن اشتغال 150هزار نفری در قیمت سوخت این بخش تجدیدنظر کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل دریایی بار و مسافر با ذکر مثالی گفت: اگر شناوری از مبدا بوشهر به مقصد قطر باری را جابه‌جا می‌کرد، باید 4میلیون و 400هزار تومان بابت هزینه سوخت می‌پرداخت، اما اکنون این میزان به 15میلیون تومان رسیده درحالی که کرایه دریافتی این مسیر 13میلیون تومان است. وی با انتقاد از عدم کار کارشناسی در جریان سوخت شناورهای حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر، تاکید کرد: افزایش قیمت سوخت 150هزار فرصت شغلی را تهدید می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر