پرداخت پاداش به مشتریان خوش حساب

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۵۵


تسنیم مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اشاره به اینکه کارمزدی که برای ضمانتنامه در نظر گرفته‌ایم کمتر از نصف بانک‌هاست گفت: نمی‌گذاریم برای پرداخت کارمزد فشار به تعاونی‌ها وارد شود. به مشتریان خوش حساب پاداش ۳۵درصدی می‌دهیم.

مهدی حسین‌نژاد با اشاره به اینکه رونق اقتصادی تعاونی‌ها بدون تزریق نقدینگی برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون است، گفت: از نیمه دوم سال 93 با دستگاه‌ها و نهادهایی مانند بورس کالا، شرکت‌های بازرگانی پتروشیمی، پشتیبانی اموردام و سازمان تعاون تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم.

وی در بیان هدف‌گذاری برای سال 94 گفت: در سال جدید 500 میلیارد تومان برآورد تصویب ضمانتنامه و 300میلیارد تومان صدور است و رشد 100درصدی نسبت به سال 92 خواهیم داشت. همچنین طرح‌های بزرگی مانند رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی را هم خواهیم داشت.

وی در بیان اولویت‌های صندوق گفت: طرح‌ تعاونی‌های دانش بنیان، طرح‌های اشتغالزا، طرح‌های با محوریت کالاها و خدمات صادراتی، طرح‌های افزایش تولیدات داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی، طرح‌های مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، طرح‌های حمایتی از صنایع مادر و طرح‌های ملی و طرح‌های اشتغالزا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و استعدادهای برتر یعنی طرح‌ شرکت‌های تعاونی که دارای اشتغا‌زایی بیش از پنج نفر برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار را به همراه دارد از اولویت‌های این صندوق است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در بیان مدت صدور ضمانتنامه گفت: بسته به نوع ضمانتنامه دارد. برخی از ضمانتنامه‌ها ظرف مدت سه روز به دست تعاونی رسیده است. در هفته دو روز کمیته فنی و یک روز جلسه هیات‌مدیره در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون برگزار می‌شود و ظرف یک هفته برای مصوبه صادر می‌شود. برای اعتباری باید 20درصد وثیقه ملکی معرفی شود. وثیقه ملکی باید به دفترخانه برود و 6 استعلام می‌گیرد بنابراین بخشی از این پروسه زمانی از دست صندوق ضمانت خارج است. ما تقریبا 5/3 تا 4ماه زمان برای صدور ضمانتنامه را با اصلاح فرآیندها به یک ماه تبدیل کردیم و این پروسه برای غیراعتباری‌ها به کمتر از یک هفته

رسیده است.

وی از امضای تفاهمنامه با بورس کالا و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای تسهیل فرآیند عرضه کالاها توسط تعاونی از طریق بورس خبر داد. تسهیل فرآیند عرضه کالاها توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در بورس از طریق ضمانت تعهدات آنها نزد سپرده‌گذاری, تسهیل فرآیند خرید کالاها توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در بورس و تامین مالی آنها از طریق جلب همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و موسسات مالی و اعتباری, تسهیل فرآیند پذیرش انبارهای شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در سپرده‌گذاری از طریق تعهدات انبارهای مذکور و تسهیل فرآیند عرضه و خرید کالا توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در قالب تفاهمنامه اتحادیه الکترونیکی بین بورسی, بررسی امکان ضمانت تعهدات حاصل از خرید کالا توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی نزد سپرده‌گذاری و صدور انواع ضمانتنامه جهت شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی فعال توسط صندوق درچارچوب این تفاهمنامه و براساس قوانین و مقررات بورس، سپرده‌گذاری و صندوق موضوع این تفاهمنامه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر