شاعری که بازیگر می‌ماند

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۴۰

شمس‌لنگرودی، شاعری که این روزها با بازی در فیلم «پنج تا پنج» نخستین ساخته تارا اوتادی روی پرده سینماهاست، هم از بازی‌اش در این فیلم و همکاری با کارگردان‌های جوان گفت و هم از وضعیت مبهم اکران فیلم «احتمال باران اسیدی» ابراز تاسف کرد.

این هنرمند که حالا دیگر فقط به عنوان شاعر مطرح نیست بلکه در چند فیلم بلند سینمایی هم بازی دارد درباره چگونگی حضورش در فیلم «پنج تا پنج» و جذابیت فیلمنامه پیشنهادی گفت: پیش از موضوع جذابیت فیلمنامه «پنج تا پنج»، پیشنهاد آقای کیانیان بود که برایم مهم بود؛ ایشان به من پیشنهاد بازی در این فیلم را دادند و وقتی که دیدم خودشان هم در این فیلم بازی می‌کنند و مشاور هنری فیلم هم هستند، من پذیرفتم.

او ادامه داد: در درجه اول حضور آقای کیانیان و اقتباس فیلمنامه از نمایشنامه مشهور «پنچری» نوشته دورنمات سرذوقم آوردند که بازی در این فیلم را بپذیرم، خب بعد که وارد کار شدیم، دیدم تقریبا همه عوامل فیلم بسیار دوست‌داشتنی هستند و به خوبی می‌شود، کار را پیش برد.

لنگرودی از دورنمات به عنوان نکته‌سنج بزرگی یاد کرد و افزود: «دورنمات فیلسوف بدبینی است که از دایره جذابیت هولناکش هیچ راه رهایی نیست. او دقیقا بر مصایب پررنجی انگشت می‌گذارد که دوست نداری بشنوی. او بی‌رحمانه تو را معذب می‌کند. ما برای زندگی نیاز به توجیهات دروغ داریم، او همه را برملا می‌کند.»

شاعر مجموعه «باغبان جهنم» که تصمیم دارد بازیگری را در سینما ادامه دهد، درباره همکاری‌اش با کارگردان‌های جوان سینما مانند تارا اوتادی یا بهتاش صناعی‌ها گفت: برای اینکه جوان سر پرشوری برای تغییر دارد و اوست که فکر می‌کند «چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد»، بعد سن که بالا می‌رود می‌گوید «رضا به داده بده وز جبین گره بگشا». اوست که فکر می‌کند جهان را عوض خواهد کرد. بعد اما دو دستی شرایطش را می‌چسبد که چیزی تغییر نکند؛ می‌نشیند و به گذشته افتخار می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر