اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۲۶

کنترل قیمت‌ها

با اتاق اصناف است

ایلنا با توزیع مرغ منجمد به بازار قیمت مرغ در بازار را برای ماه رمضان کنترل خواهند کرد.

سیدمحمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اظهار داشت: برنامه کنترل قیمت کالا برای ماه رمضان را اتاق اصناف و بازرسان و اتحادیه‌های این اتاق انجام می‌دهند و سازمان حمایت همانند گذشته و مانند زمان برگزاری نمایشگاه‌ها مانند نمایشگاه بهاره و نمایشگاه مدارس نظارت عالی را بر بازار خواهند داشت.

وی افزود: همچنین مسوولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت که همکاران ما در این حوزه هستند، نظارتشان را بیش از گذشته خواهند کرد اما برنامه فوق‌العاده خاصی برای ماه رمضان در دست نداریم و معتقدیم دوستان ما در اتاق اصناف به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند. نوابی ادامه داد: همچنین سایت 124 نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص تخلفات است. وی تصریح کرد: برای این ایام گشت‌های مشترکی را هم با تعزیرات، استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت.

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت، گفت: بر مبنای بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور که یکی در 23 اسفند سال گذشته و دیگری در 22 فروردین سال‌جاری ابلاغ شد، هیچ مورد افزایش قیمتی چه در بخش تعاونی چه در بخش خصوصی نباید صورت گیرد مگر اینکه کارگروه تنظیم بازار آن را تصویب کند.

وی در مورد احتمال افزایش نرخ مرغ در ماه رمضان نیز افزود: قیمت مرغ را باید وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امر و دام تعیین کند اما به‌نظر می‌رسد با توزیع مرغ منجمد قیمت مرغ در بازار کنترل شود.


فاصله‌گیری مناطق آزاد

از اهداف اولیه

ایرنا استاندار هرمزگان حاکم بودن سیاست‌های غلط بر مناطق آزاد را دلیل تبدیل شدن این مناطق به مراکز قاچاق کالا دانست. جاسم جادری در همایش عقلانیت، اعتدال و توسعه پایدار افزود: باید شرایطی مهیا شود که مردم استان از مزایای وجود مناطق آزاد مانند کیش و قشم بهره بیشتری داشته باشند. استاندار هرمزگان ادامه داد: مردم کشور تصور می‌کنند همه هرمزگان مناطق آزاد کیش و قشم و بندرعباس است، درحالی که مناطق شرقی استان از مناطق محروم کشور هستند و این استان باوجود آنکه همه ظرفیت‌ها را برای توسعه دارد، از فقر شدید رنج می‌برد. جادری اضافه کرد: ظرفیت‌های هرمزگان برای توسعه همچون 14 جزیره که هریک می‌توانند منجر به تحول و توسعه منطقه‌یی شوند، وجود هر چهار نوع زیرساخت‌های حمل‌ونقلی، وجود بنادر بزرگ همچون شهید رجایی با 70درصد ورود و خروج کالای کشور، وجود گمرک‌ها و صنایع بزرگی مانند فولاد و آلومینیوم بر کسی پوشیده نیست. وی یادآور شد: در همه جای جهان شهرهای بزرگ در کنار دریا و آب‌های آزاد شکل گرفته‌اند ولی در ایران چنین اتفاقی رخ نداده که این امر به‌دلیل اجرای سیاست‌های توسعه‌یی خشکی محور بوده و باعث شده شرق استان و جنوب کشور خالی از جمعیت باشد.


اشتیاق آلمان

برای ورود به بازار ایران

ایرنا یک مقام تجاری سرشناس آلمان از اینکه کشورش ممکن است بازار پرسود ایران را به‌دلیل شتاب دیگر رقیبان برای امضای توافقنامه‌های تجاری با ایران از دست بدهد، ابراز نگرانی کرد.

اولریش گریلو رییس فدراسیون صنایع آلمان (ب.د.‌ای) در پاسخ به سوالی در مورد بازار بالقوه ایران برای شرکت‌های آلمانی در جریان نشستی با اعضای اتحادیه مطبوعات خارجی گفت: ایران می‌تواند یک بازار جالب و مورد علاقه پس از لغو تحریم‌ها باشد.

شرکت‌های آلمانی از حیثیت و اعتبار خوبی در ایران برخوردارند، لذا قطعا می‌توانند دوباره در بازار ایران فعال شوند. گریلو هشدار داد: شرکت‌های آلمانی باید پس از لغو تحریم‌ها شتاب به خرج دهند چراکه رقیبان خواب نیستند. شرکت‌های آلمانی به‌طور فعالانه دولت خود را برای تقویت تلاش‌ها جهت ارتقای روابط تجاری با ایران همزمان با لغو تدریجی تحریم‌های غرب علیه این کشور، تحت فشار قرار داده‌اند. آنها ناتوانی برلین را در پیشبرد برقراری مناسبات تجاری نزدیک‌تر با ایران را همزمان با سرازیر شدن شرکت‌های غربی به سمت تهران به‌دنبال توافقنامه هسته‌یی تاریخی ژنو در سال گذشته و توافقنامه تعیین چارچوب در تاریخ دوم آوریل به باد انتقاد گرفته‌اند.


برگزاری جشن نیمه‌شعبان در مساجد منطقه آزاد ارس

سازمان منطقه آزاد ارس به‌مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد حضرت‌مهدی(عج) ویژه‌برنامه جشن و شادی در مساجد منطقه آزاد ارس برگزار شد. همزمان با سراسر کشور و به همت مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس مراسم جشن با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد منطقه آزاد ارس برگزار شد. قرائت آیاتی از کلام الهی و هنرنمایی حافظ نونهال قرآن کریم و اجرای مدیحه‌سرایی و تواشیح توسط گروه معارج همچنین شعرخوانی توسط استاد کامران ازجمله برنامه‌های برگزار شده بود. حجت‌الاسلام سیدمحمد ابراهیم سیدمحمدی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا نیز در مراسم جشن امام‌زمان‌(عج) جلفا بااشاره به لزوم درک ارزش‌های ظهور و افزایش آگاهی نسبت به وظایف در برابر قرآن و اهل‌بیت‌(ع) تاکید کرد. اهدای جوایز نقدی به اسامی مبارک مهدی از دیگر برنامه‌های جشن میلاد منجی عالم بشریت بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر