کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۰۸

تاثیر روسیه در بحران یمن

ایسنا ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: سازمان همکاری شانگهای در حال وزن گرفتن در سیاست‌های جهان است و می‌تواند به اصلی‌ترین رقیب گروه 7 تبدیل شود. وی در ادامه افزود: ما بر این باوریم که روسیه تمام ظرفیت‌های لازم برای نفوذ و پایان دادن به خونریزی در یمن و برقراری صلح و ثبات در این کشور را دارد.


شکست سعودی‌ها در یمن

ایرنا حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رییس مجلس درباره ارزیابی‌اش از وقایع یمن، گفت: باید به ملت یمن به دلیل صبرشان در برابر تجاوز آشکار عربستان سعودی تبریک گفت. وی یکی از اهداف سعودی‌ها را بازگرداندن منصور هادی رییس‌جمهور مستعفی و فراری یمن عنوان کرد و افزود: این هدف و سایر خواسته‌های سعودی‌ها نتیجه عکس یافته؛ حتی شاهدیم که گفته شده در صورت بازگشت منصور هادی به یمن، مردم این کشور وی را تکه‌تکه خواهند کرد.


ایران رهبری امریکا را نمی‌پذیرد

مهر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز تنها انقلاب اسلامی در برابر زورگویی‌های امریکا ایستاده است، ادامه داد: در مقابل زیاده‌خواهی‌های امریکا و همچنین رهبری آن کشور بر دنیا، پدیده‌یی به اسم انقلاب اسلامی ایران ایستاده و توانسته است نگاه خود را در برابر آنها تحمیل کند.


کمیسیون مشترک تهران -کابل

فارس نصیر احمد نور، سفیر افغانستان در تهران با بیان اینکه در آینده نزدیک قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی و امنیتی ایران و افغانستان در تهران و کابل برگزار شود، گفت: نمایندگان افغانستان در کمیسیون اقتصادی و امنیتی وزیر مالیه و مشاور امنیت ملی هستند. وی همچنین اظهار داشت: محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی حکومت وحدت ملی نماینده افغانستان در کمیسیون مشترک امنیتی در اجلاس مشترک با ایران است.


مقابله با ایران بهانه است

ایلنا قاسم محبعلی مدیرکل آسیای غربی در دولت اصلاحات بهانه مقابله با نفوذ منطقه‌یی ایران برای تشکیل ارتش واحد عربی از برخی از کشورهای عربی را بهانه دانست. وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده تا امروز مجددا کشورهای عربی به فکر تشکیل این ارتش بیفتند، وقوع بهار عربی یا بیداری اسلامی است که برخی از کشورها از هراس و بیم آن به فکر تشکیل نیرویی افتاده‌اند تا مانع از هر تحولی نادلخواه شوند.


نفوذ ایران در خاورمیانه

تسنیم اخضر ابراهیمی فرستاده پیشین سازمان ملل در سوریه و دیپلمات کهنه‌کار تاکید کرد که ایرانی‌ها نسبت به هر کشور دیگری در منطقه یا حتی امریکایی‌ها و روس‌ها، نفوذ بیشتری دارند. وی همچنین درخصوص ماموریت سابق خود در سوریه گفت: زمانی که ماموریت فعالیت برای پایان دادن به بحران سوریه را پذیرفتم، شاید این کار غیرممکن‌ترین کار روی زمین در آن روزها بود.


نامه یک نماینده به رییس قوه قضاییه

ایسنا یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی به رییس قوه قضاییه خواستار برخورد با تشنج‌آفرینی در سخنرانی‌های سیاسی شد. گفتنی است کمال‌الدین پیرموذن در نامه خود به رییس قوه قضاییه تاکید کرده است: با کمال ناباوری در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌آن را سال «دولت ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری فرموده‌اند، امسال نیز در مراسم سخنرانی رییس‌جمهور محترم، تشنج‌آفرینی صورت پذیرفت.


جنتی به صحن علنی می‌رود

تسنیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس در یکی از جلسات علنی بهارستان حضور می‌یابد. مجلس شورای اسلامی در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در یکی از جلسات علنی مجلس حضور یابد.


سیره امام (ره) تحریف نمی‌شود

تعادل آیت‌الله‌ناصر امامی‌کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: اقامه نماز و توجه به خدا در وجود امام بود و خوشبختانه سیره عملی امام قابل تحریف نیست. وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام‌خمینی گفت: مطالب رهبری، مطالب بسیار عالی و ارزنده‌یی بود و این نعمتی بود که امام به جمهوری اسلامی مرحمت فرمودند.


اجازه بازرسی را نمی‌دهیم

ایلنا سردارسیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه بازدید و بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهند. وی اظهار داشت: ما اجازه هیچ‌گونه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم، خواه این بازدیدها محدود و کنترل شده، خواه غیر آزاد یا به هر شکل و صورت دیگر باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر