عقب‌نشینی اوباما از برنامه اصلاح مقررات مهاجرت

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۴۵

جهان باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد برخلاف وعده‌یی که پیش‌تر داده بود فعلا قصد ندارد از اختیاراتش برای اصلاح مقررات مهاجرت و اقامت در ایالات متحده استفاده کند.

به گزارش رویترز، اوباما روز شنبه اعلام کرد به‌خاطر افزایش تعداد کودکانی که به‌طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند برنامه قبلی‌اش در مورد توسل به دستورالعمل‌های اجرایی در عرصه مهاجرت را به بعد از انتخابات میان‌دوره‌یی که در نوامبر امسال برگزار خواهد شد موکول می‌کند.

یکی از اولویت‌های داخلی مهم دولت اوباما، اصلاح قوانین مهاجرت است اما این اولویت به‌خاطر مخالفت‌ها و کارشکنی‌های جمهوری‌خواهان در کنگره به جایی نرسیده است. رییس‌جمهوری امریکا ماه ژوئن امسال وعده داده بود که با اختیارات اجرایی خود کنگره را دور بزند و اصلاحات عمده مورد نظرش را اعمال کند. اما سپس در ماه جولای امسال اعلام شد که بیش از ۵۵‌هزار کودک که بیشترشان تنها بوده‌اند از ماه اکتبر سال‌۲۰۱۳ میلادی در حین ورود به خاک امریکا در مرزهای جنوبی این کشور بازداشت شده‌اند.

باراک اوباما در مصاحبه‌یی اختصاصی با شبکه ان‌بی‌سی گفته است که مساله ورود بی‌سابقه کودکان به مرزهای جنوبی امریکا و اعتراضاتی که در پی داشته، در محاسبات سیاسی وی اثر گذاشته است.

به‌نظر می‌رسد که تصمیم او به‌خصوص برای کمک به کمپین انتخاباتی سناتورهای دموکرات در ایالت‌های جنوبی و غربی باشد که در انتخابات میان‌دوره‌یی امسال به‌شدت نگرانند برنامه اصلاح مقررات مهاجرتی به شانس پیروزی آنها لطمه بزند. میزان مهاجرت کودکانی که تنها سفر می‌کنند، در سال‌۲۰۰۸ حدود ۲۰‌هزار نفر بوده اما در سال‌۲۰۱۴ این آمار به بیش از ۵۵‌هزار نفر رسیده است. به‌همین دلیل، در تابستان امسال دولت باراک اوباما خواهان سه‌میلیاردو۷۰۰‌میلیون دلار بودجه اضطراری برای افزایش تمهیدات امنیتی در مرزهای جنوبی و ساخت بازداشتگاه‌های مرزی شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر