همسر و دختر فرمانده ارشد حماس کشته شدند

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۳

همسر و دختر دو ساله محمد‌ضیف از فرماندهان ارشد حماس در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند. این حملات پس از شکست مذاکرات صلح در قاهره اتفاق افتاده است. به گزارش رویترز، رژیم صهیونیستی 60 بار دست به حملات هوایی علیه اهدافی در غزه زده است. محمد ضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس است. از وضعیت خود محمد ضیف هنوز اطلاعی در دست نیست.

شاهدان عینی خبر داده‌اند هدف از این حملات فرمانده ارشد حماس بوده است. محمد ضیف تاکنون بارها از این حملات جان سالم به در برده است. گردان‌های عزالدین قسام در واکنش به این حمله گفته رژیم صهیونیستی «دروازه‌های جهنم» را گشوده و بهای سنگینی را برای این اقدام خواهد پرداخت.

رژیم صهیونیستی دیروز مدعی شد که به دلیل پرتاب راکت از غزه به سوی جنوب اسراییل، دست به حملات تلافی‌جویانه زده است. این رژیم از سه‌شنبه شب نقاطی را در غزه بمباران کرد که در نتیجه این حملات 11نفر شهید و بیش از یک‌صد نفر زخمی شدند. رژیم صهیونیستی می‌گوید روز سه‌شنبه ۵۰ راکت و چهارشنبه ۲۰ راکت به سوی این کشور پرتاب شده اما این راکت‌ها تلفاتی نداشته‌اند. مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره برای پایان دادن به خشونت‌ها متوقف شده و هیات اسراییلی گفته که به کشور باز خواهد گشت.

فراخوان 2 هزار نیروی ذخیره رژیم صهیونیستی

به دنبال نقض آتش‌بس و شروع درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی، وزارت جنگ این رژیم 2 هزار نفر از نیروهای ذخیره خود را فراخواند.

به گزارش فارس به نقل از رادیو ارتش اسراییل، به دنبال از سرگیری درگیری‌ها در غزه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی 2 هزار نفر از نیروهای ذخیره خود را فرا خواند. پیش از این نیز کانال 10 تلویزیون اسراییل به نقل از یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد، ارتش این رژیم برای عملیات زمینی علیه نوارغزه آماده می‌شود. این درحالی است که همزمان با پایان آتش‌بس میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی جنگنده‌های این رژیم مناطق مختلف غزه را بمباران کردند که در این حملات تاکنون 10نفر کشته و 45 نفر زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی مسوول شکست مذاکرات است

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با هشدار نسبت به افزایش کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این رژیم را مسوول شکست مذاکرات آتش‌بس قاهره دانست.

«تیسیر خالد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسوول اصلی شکست تلاش‌های مصر برای دستیابی به توافق آتش‌بس که خواسته‌ها و مطالبات مقاومت فلسطینی را پاسخ دهد، دانست. وی تاکید کرد که کوتاه‌ترین راه برای دستیابی به آرامش و آتش‌بس در جبهه جنگ علیه نوارغزه، ‌پاسخ به مطالبات عادلانه و برحق ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و توقف فریب افکار عمومی مبنی بر عدم تحمیل محاصره علیه نوار غزه است. خالد در ادامه نسبت به افزایش کشتارها و جنایات جنگی «اسراییلی» در نوار غزه در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکرات آتش‌بس در قاهره هشدار داد و از جامعه بین‌المللی خواست به مسوولیت‌های خود در این خصوص عمل و کابینه رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده و آن را وادار به پذیرش خواسته‌های برحق و مشروع ملت فلسطین و مقاومت فلسطینی کند.

کمک‌های بشردوستانه اکوادور در غزه

اکوادور که همواره از مردم فلسطین حمایت کرده محموله 10تنی کمک‌های بشردوستانه خود را در چند روز آینده به نوار غزه ارسال خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه در اکوادور همچنان در حال گردآوری کمک‌های بشر‌دوستانه از قبیل غذا، دارو و لباس مناسب برای ارسال به سرزمین فلسطین است. خبرگزاری «آندس» نیز در این خصوص نوشته است: «محموله کمک‌های بشر‌دوستانه اکوادور از طریق یک هواپیمای نظامی به مصر و از آنجا به نوار غزه ارسال خواهد شد».

«ریکاردو پاتینیو» وزیر امورخارجه اکوادور در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 10 تن از کمک‌های بشر‌دوستانه توسط ملت سخاوتمند اکوادور جمع‌آوری شده که این روند جمع‌آوری کمک‌های مردمی تا روز 25 آگوست ادامه خواهد داشت. وزارت امورخارجه کمیته ملی مبارزه با حوادث و وزارت بهداشت اکوادور در حال جمع‌آوری مواد بهداشتی و درمانی درخواست شده توسط فلسطین است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر