کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۹

مجمع فعلان فضای مجازی انقلاب در اعتراض به اقدامات اخیر وزارت ارتباطات اعلام‌کرد: افزایش یک‌باره مشتریان اینترنت به ‌ظاهر پرسرعت از چند میلیون نفر به چند 10میلیون نفر با اتکا به منابع خارجی تامین پهنای باند موجب کاهش کیفیت و افزایش اختلالات اینترنت خواهد شد. مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) دربیانیه‌یی اقدامات وزارت ارتباطات را طی هفته‌های اخیر عجولانه و غیرقانونی خواند و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

احمد معتمدی، وزیراسبق ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: افزایش حجم داده داخلی که منجر به کاهش دسترسی‌های غیرضروری به شبکه اینترنت می‌شود، مستلزم توسعه تولید محتوا درکشور است. درحالی که یک‌ریال در محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم، چگونه ادعای تولید محتوا و استفاده از داده داخلی داشته باشیم؟ وی درباره نظرات مخالف توسعه پهنای باند و نگرانی درباره مسایل فرهنگی و اخلاقی اظهارکرد: سرعت اینترنت به مسایل فرهنگی ارتباطی ندارد و این طور نیست که اگرسرعت اینترنت کم باشد مسایل مستهجن عبور نکند و اگر سرعت اینترنت زیاد باشد مسایل غیراخلاقی عبور کند.

فیس‌بوک برای ارایه اینترنت به تمامی مردم جهان آماده سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری است. مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیس‌بوک گفت که ما در حال آماده‌سازی برای رسیدن به هدف خود درباره دسترسی تمام مردم جهان به اینترنت هستیم. وی در مراسمی در شهر مکزیکوسیتی که به میزبانی کارلوس اسلیم، میلیاردر معروف برگزار شد، تصریح‌کرد: چیزی که واقعا برای ما مهم است اتصال تمام مردم جهان به اینترنت است.

محققان با استفاده از روش چاپ جوهرافشان موفق به تولید پیل‌های فتوولتاییک آلی لایه نازک شدند. هزینه‌ کم وسهولت تولید دردمای محیط از مزیت‌های این روش است. سانگ‌جون جانگ، استادیار دانشگاه پوهانگ کره‌جنوبی درخصوص پیل خورشیدی لایه نازک با روش چاپ جوهرافشان گفت: برخلاف پیشرفت‌های یک دهه گذشته، پیل‌های فتوولتاییک آلی لایه نازک هنوز از کارایی کم و طول عمر کوتاهی برخوردارند.

بانک Barclays درابتکار عملی جدید به صاحبان حساب‌های بانکی وابسته به شرکت‌های تجاری امکان داده تا برای ارتقای امنیت خود از اثر انگشت برای دسترسی به‌حساب‌ها استفاده‌ کنند. این سیستم بیومتریک می‌تواند اثر انگشت افراد تعریف شده را بخواند و درصورت تایید صلاحیت فرد اجازه دسترسی وی را به حساب مورد نظر صادر کند. در این روش از فناوری Vein ID شرکت هیتاچی استفاده می‌شود که پیش از این در برخی کشورهای دیگر جهان هم به کار گرفته شده است.

شرکت اپل قصد دارد با اتخاذ تدابیر جدید هکرها را از حساب‌های کاربری مشتریانش در سیستم آی‌کلاود دور کند. انتشار تصاویر خصوصی افراد مشهور جهان در اینترنت که با جنجال زیادی همراه بود، شرکت اپل را وادار کرده تا نسبت به افزایش اقدامات امنیتی خود اقدام کند. در این راستا تیم کوک، مدیرعامل اپل به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت: تلاش می‌کنیم تا گام‌های بیشتری برای حفظ امنیت کاربران خود دربخش‌های مختلف ازجمله آی‌کلاود ‌برداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر