کیفیت زندگی شهری در ۱۰سال آینده هم بهتر نمی‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۵۵

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه در ۱۰سال آینده هم کیفیت زندگی در شهرهای کشور بهبود پیدا نمی‌کند، گفت: ساکنان شهرها از فضاهای شهری رضایت ندارند.

به گزارش مهر، پیروزحناچی در نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون نقد بنا و فضای شهری با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: نگاه نقادانه کاریکاتوریست‌ها در بخش مسکن شهری تاثیرگذار است و در سال ۱۳۷۸ هم در نمایشگاهی که از کاریکاتورهای بخش مسکن برگزار شده بود مورد تقدیر رییس‌جمهور وقت قرار گرفت. وی با بیان اینکه کاریکاتور نگاه هنرمندانه به بخش جدی مسکن است، گفت: از این تجربه استفاده کردیم تا در این مسابقه سراسری بازهم به فضای شهری نگاه کنیم. معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: بعید می‌دانم ساکنان شهرها از فضای شهری و چشم‌انداز شهرها راضی باشند و اگر به ۱۰سال پیش نگاه کنیم و تصویری از ۱۰سال آینده داشته باشیم، می‌بینیم که وضعیت شهرها تغییری نخواهد کرد. حناچی با بیان اینکه از نظر فضای شهری و کیفیت زندگی درسطح خوبی قرار نداریم، بیان کرد: باید برای این منظور، آسیب‌شناسی و اقداماتی برای اصلاح این وضعیت انجام شود.


نخبگان به زیباسازی شهر کمک کنند

شهردار تهران هم در این همایش با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی می‌تواند نقش کلیدی و موثری در نما و معماری شهر بگذارد، تصریح کرد: شهروندان یک شهر حین اینکه سازندگان شهر هستند، اما باید بدانند خانه‌ها و کالبد شهر نیز انسان‌های این شهر را می‌سازند. این یک رابطه دوطرفه است و ما در سازمان زیباسازی نیازمند آن هستیم تا تناسب درستی را در این میان برقرار کنیم. قالیباف افزود: سازمان زیباسازی باید در زمینه ایجاد رابطه بین تغییر رفتار، معماری و زیباسازی ایفای نقش کند؛ این کار نیز با دو حرکت نخبگانی و جوانگرایی صورت می‌گیرد به نحوی که از یک‌سو نیازمند آن هستم تا نخبگان یک‌سری از نیازهای ما را در عرصه هنر و معماری تامین کنند و از دیگر سو نیز نیروهای جوان، خلاق، ایده‌پرداز، پرتلاش و بی‌حاشیه قرار دارند که ترکیب این دو می‌تواند به ما یک جهش جدی دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر