سردرگمی مردم به‌دنبال تغییر دوباره تعرفه تاکسی‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۵۳


برای آن دسته از مردمی که با حمل‌ونقل عمومی در ارتباط هستند اخبار تک‌نرخی شدن بنزین و حذف کلیه سهمیه‌ها چندان خوشایند نبود با این تصور که به‌زودی کرایه رفت‌وآمد با تاکسی‌ها افزایش خواهد یافت اما بیشتر مسوولان از نماینده مجلس گرفته تا اعضای شورای شهر افزایش کرایه‌ها را رد کردند. اقبال شاکری هم یکی از همین افراد است. او که عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شوراست در این باره به «تعادل» گفت: صرف افزایش قیمت حامل‌های انرژی تاکسی نمی‌توانند کرایه‌ها را افزایش دهند در حالی که باید اثبات شود آزاد شدن نرخ بنزین تا چه میزان بر معیشت آنها تاثیرگذار بوده است.

البته حسین‌طلا، نماینده تهران هم افزایش کرایه‌ها را رد کرد و آن را منوط به مصوبه شورا دانست با این حال اگر کرایه‌ها با موافقت شورا هم اتفاق بیفتند، تاثیراتی در جامعه خواهد داشت. اقبال‌شاکری در این باره توضیح داد: در کل تجربه ثابت کرده است که نباید مردم را در چندین نوبت طی یک‌سال با تعرفه‌های گوناگون تحت فشار قرار دهیم و افزایش کرایه‌ها باید تنها یک‌بار در سال انجام شود. همین یک ماه گذشته بود که افزایش قیمت کرایه‌ها را اعلام کرد و حالا هم اگر دوباره این قیمت‌ها افزایش یابد مردم را دچار سردرگمی خواهد کرد. او درباره سیاست‌هایی که برای تغییر قیمت حامل‌های انرژی، توسط شورا پیش‌بینی شده است، گفت: در لایحه‌یی که پیش از این در شورای شهر درباره حمایت از تاکسیرانان به تصویب رسیده، پیش‌بینی شده است که در صورت تغییرات عمده در قیمت حامل‌های انرژی یا هزینه‌ها معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌تواند برای افزایش کرایه‌ها لایحه‌یی را تنظیم کند و به شورا بدهد تا شورا آن را بررسی کند.

این نماینده شورا افزود: در صورتی که معاونت حمل‌ونقل افزایش کرایه‌ها را پیشنهاد نداد یا شورا مصوبه‌یی در این باره نداشت هیچ راننده‌یی حق افزایش کرایه‌ها را ندارد و اگر مردم این موارد را مشاهده کردند، حتما باید با 1888، سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران تماس بگیرند و تخلف را اعلام کنند چون شورا سعی دارد که این افزایش قیمت را برای رانندگان جبران کند. با این وجود به نظر می‌رسد افزایش قیمت سوخت بر معیشت رانندگان تاکسی تاثیرگذار است اما اقبال‌شاکری این موضوع را در صورت اثبات قبول دارد. او در این باره نیز گفت: در ضمن رانندگان همین‌طور نمی‌توانند، ادعا کنند که با افزایش قیمت بنزین هزینه آنها افزایش یافته و باید این موضوع به اثبات برسد که آزاد شدن نرخ بنزین تا چه میزان بر آنها تاثیرگذار بوده است. عضو شورای شهر تاکید کرد که دولت باید این موارد را زودتر اعلام می‌کرد تا افزایش قیمت‌ها یک‌بار انجام شود البته در هیچ سالی دولت هیچ‌وقت تغییرات قیمت حامل‌های انرژی را به موقع اعلام نمی‌کند. حتی عیسی فرهادی، فرماندار تهران هم گفته است تاکسی‌ها به هیچ‌وجه اجازه افزایش نرخ مجدد کرایه‌های تاکسی را ندارند، آن هم در شرایطی که وزارت کشور هیچ‌گونه بسته حمایتی و برنامه‌یی برای تاکسی‌های بنزینی در نظر ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر