تعامل 2 وزارتخانه ما را به هدف می‌رساند

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۴۹

علی‌رضا ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نیز در این رابطه به «تعادل» چنین پاسخ داد: آزاد‌سازی سهام عدالت یک تکلیف قانونی است و باید انجام شود اما اکنون موضوع اصلی مدل و شیوه اجرای آن است. در یک دهه‌یی که از اجرای این طرح می‌گذرد قسمتی از سهام پرداخت شده است که به نسبت پرداخت‌ها باید آزاد‌سازی نیز انجام شود. تشکیل شرکت‌های تعاونی شهرستانی که از سال 1384 آغاز شد هم‌اکنون با 352 واحد رقمی معادل 5/48میلیون نفر عضو دارد. البته از سال 1384 تاکنون امور مربوط به ساماندهی، ثبت‌نام و کلیه اقدامات مربوط به مشمولان بر عهده این شرکت‌ها بوده و معتقدیم این خود اقدام بزرگی است که توسط بخش تعاون مدیریت شده است. همچنین تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری که هم‌اکنون تحت نظارت سازمان بورس هستند اقدام دیگری است که در این راستا صورت پذیرفته است. هر چند که این شرکت‌ها از نوع سهامی عام بوده و باید به شرکت‌های تعاونی سهامی عام تغییر وضعیت بدهند.

ناطقی معتقد است مدل‌های مدنظر2وزارتخانه تعاون، کارورفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی در صورت تلفیق می‌توانند موجب اجرایی شدن سیاست‌های کلان اقتصادی بشوند. بنابراین موضوع سهام عدالت از ابتدا در این 2وزارتخانه مطرح بوده است و در صورت تعامل این دو، می‌توان به توفیقات مهمی در راستای اجرایی شدن این طرح و سهم برای همه آحاد جامعه رسید.


دو سناریو وزارت تعاون روی میز دولت

وی اظهار داشت: به‌زودی طرح ویژه وزارت تعاون برای آزادسازی سهام عدالت از طریق تعاونی‌های فعلی ارایه خواهد شد. در این طرح که جزییات آن به زودی مشخص خواهد شد، از مسیر تعاونی‌ها بخشی از سهام عدالت در بورس آزاد می‌شود. سناریو دیگر پیش‌روی دولت طبق پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی صندوق‌های قابل معامله در بورس ETF‌ها هستند که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود. ناطقی ارایه جزییات بیشتر درباره این طرح وزارت تعاون را به کنفرانس هفته آینده وزارتخانه موکول کرد و گفت: در این طرح ویژه آزادسازی سهام عدالت برپایه تعاونی‌ها مدنظر خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر