اپرای رستم‌وسهراب در فرهنگسرای نیاوران

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۳۵

فیلم اپرای «رستم‌وسهراب» که در 2پرده و 4 صحنه به آهنگسازی و رهبری لوریس‌چکناوریان و کارگردانی وحیدزارع‌زاده اجرا شده، 9خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.

استاد لوریس‌چکناواریان آهنگساز و رهبر صاحب‌نام ارکستر یکی از 4چهره فرهنگی بودکه ۲۵ اردیبهشت در روز ملی فردوسی نشان فردوسی در مراسمی از سوی رییس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور تجلیل شد. به همین مناسبت فیلم اپرای «رستم‌وسهراب» از آثار استاد چکناواریان روز شنبه9خرداد ماه ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود. چکناواریان در گفت‌وگو با روابط‌عمومی فرهنگسرای نیاوران در این باره گفت: من از کودکی به داستان‌های شاهنامه و آثار فردوسی علاقه زیادی داشتم.

در ایام نوجوانی با شنیدن صدای «شیرخدا» به شاهنامه علاقه‌مند شدم و بعد از آن مطالعات بیشتری در خصوص داستان‌های شاهنامه داشتم. به همین دلیل پس از فارغ‌التحصیلی تصمیم گرفتم اپرای رستم‌وسهراب را بنویسم که این کار البته سال‌ها به طول انجامید.

ما در کشور صنعت نوشتن اپرا نداشتیم و من باید اجزای آن را خودم ایجاد می‌کردم، به همین دلیل کار سخت و پیچیده‌یی بود اما در نهایت موفق به این کار شدم.

این رهبر صاحب‌نام ارکستر در ادامه افزود: علاقه به شاهنامه و فردوسی موجب شد در این حوزه با علاقه زیادی کار کنم و مجموعا 4 اپرا در خصوص داستان‌های شاهنامه نوشتم که این اپراها در طول 40 سال گذشته بارها در داخل و خارج از کشور اجرا شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر