تجلیل هلندی ها از سربازان امریکایی جنگ جهانی

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۳۰

مازیار معتمدی

نیویورک تایمز

بشین استلا، میزت آماده است - لایحه‌یی جدید در منطقه آلبانی شهر نیویورک در صورت تصویب شدن می‌تواند اجازه ورود سگ‌ها به فضاهای خارجی رستوران‌ها را بدهد که ظاهرا این صاحب سگ که در منهتن نشسته از این مساله راضی است.


با وجود دستاوردها، زنان جنگ برای وفق پیدا کردن مبارزه می‌کنند - کار روز تمام شده بود و جوخه‌یی که در قندهار در حال خدمت بود، باید کمی استراحت می‌کرد. یکی از سربازان شروع کرد به درآوردن ادای سبک راه رفتن رهبرشان. بقیه هم شروع به خندیدن کردند و حتی خود ستوان کورتنی ویلسون که در سال‌های 2010 و 2011 در جنگ شرکت کرده بود و رهبر این جوخه بود نیز از آن لذت برد. اما وقتی او به خوابگاه خود بازگشت با خود فکر کرد که آیا آنها واقعا داشتند من را هم تبدیل به یکی از خودشان می‌کردند یا از دست من خسته شده‌اند؟ طی ماه‌های آینده، این احساس جدایی تبدیل به افسردگی شد و باعث شد خانم ویلسون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند.

یکی از بزرگ‌ترین تعدیلاتی که ارتش ایالات متحده طی جنگ عراق و افغانستان انجام داد فرهنگی بود: وارد شدن زنان به دنیایی که شدیدا مردانه بود. زنان 15درصد نیروهای امریکایی را در این دو جنگ تشکیل می‌دادند که نسبت به 7درصد جنگ خلیج افزایش قابل توجهی داشت و آنها در نبردهای بسیار بیشتری نیز شرکت کردند. اما حتی در حالی که آنها خود را به عنوان سربازان و رهبران متمایز نشان دادند، بسیاری از آنها نتوانستند خود را در این دنیا جای دهند.


ناپدیدشدن شغل‌های بخش عمومی فشار زیادی به سیاه‌پوستان وارد می‌کند - برای خانواده اینگرم‌ها که در سیستم حمل و نقل شهر میامی کار می‌کنند، شغل‌شان به معنی یک حقوق ثابت و نردبان اقتصادی قابل اطمینان بوده است. ریچارد اینگرم و همسرش سوزی با راندن اتوبوس‌های جوامع شهر خورشیدزده میامی، آنها توانستند به جمع طبقه میانی سیاه‌پوستان بپیوندند و خانه خود را در مرکز شهر میامی بخرند. دو فرزند آنها نیز بعدا به همین کار مشغول شدند و پسرش ریچارد حتی با همسر آینده خود نیز از همین طریق آشنا شد.

حالا نوه آقای اینگرم که 21سال دارد نیز می‌خواهد تست سیستم ترانزیت شهری را بدهد و تبدیل به راننده نسل سوم این خانواده شود. اما آقای اینگرم می‌گوید برخلاف زمانی که او استخدام شده بود، حالا رقابت بسیار سخت‌تر و شغل‌ها کمتر شده‌اند. برای اینگرم‌ها و مخصوصا میلیون‌ها خانواده سیاه‌پوست دیگر که مدرک دانشگاهی نداشتند، کار کردن برای دولت راهی باثبات به وجود آورده بود، اما حالا اوضاع تغییر کرده است.


واشنگتن‌پست

70سال خدمت - آنها فراموش نکرده‌اند. به مدت 70سال، خانواده‌های هلندی به قبرستان سرسبز امریکایی که خارج از دهکده کوچک مارگراتن هلند قرار دارد آمده‌اند تا از قبرهای سربازان امریکایی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند مراقبت کنند. روز یک‌شنبه هم آنها دوباره آمدند تا گل‌های یادبود خود را روی قبرهای 8300جان‌باخته ناشناسی بگذارند که هلندی‌ها به عنوان خانواده خود به حساب می‌آورند. هر خانواده هلندی، یا در بعضی موارد خانواده‌های بلژیکی یا آلمانی و همچنین مدارس و کمپانی‌ها و سازمان‌های نظامی محلی مسوولیت رسیدگی به یک قبر را برعهده گرفته‌اند. بیش از 100نفر نیز در لیست انتظار برای انجام این کار قرار دارند.

در مراسم یادبود سالانه این قبرستان بیش از 6هزار نفر وارد زمین 65جریبی شدند که تنها چند مایل با مرز آلمان فاصله دارد. نوادگان امریکایی‌هایی که جان خود را در جنگ از دست دادند نیز در میان آنها بودند که از سراسر ایالات متحده آمده بودند. آنها مشتاق تجلیل دوباره از والدین یا پدرها و مادربزرگ‌های خود بودند که برای شکست نازی‌ها جان خود را فدا کردند.


کارتر: عراقی‌ها انگیزه جنگیدن ندارند - اشتون بی. کارتر وزیر دفاع ایالات متحده اخطار داد که تا وقتی سربازان عراقی «انگیزه جنگیدن» نداشته باشند نمی‌توانند داعش را شکست دهند. او به این ترتیب نگرانی‌ها و درماندگی عمیقی که در بعضی از درجات دولت اوباما بعد از شکست نظامی هفته گذشته رمادی به وجود آمده را آشکار کرد. پرزیدنت اوباما از دست رفتن مناطق در عراق و سوریه را یک «وقفه تاکتیکی» خواند و گفت استراتژی کلی دولتش در این کشورها تغییر نخواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر