ثبت 95 درصدمودیان مالیاتی

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۰۸

تعادل

نادرآریا، رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور در نشستی خبری که برای تشریح چگونگی اظهارنامه‌های مالیاتی برگزار شده بود، با اشاره به اینکه با اجرای این طرح دیگر نیازی به مراجعه حضوری مودیان در اداره مالیات وجود ندارد، گفت: ماه‌های خرداد و تیر فصل ارایه اظهارنامه مالیاتی از طرف مودیان به سازمان امور مالیاتی است و با اجرای طرح الکترونیکی مالیات، این امکان فراهم می‌شود تا مودیان با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به آدرس الکترونیکی WWW. tax. Gov. ir ثبت نام و اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه کنند. مدیر طرح جامع مالیاتی کشور گفت: افزایش شفافیت، عدالت، سهولت کار و توسعه روز افزون خود اظهاری ازجمله اهداف اجرای طرح مالیات الکترونیکی بوده و‌ این طرح در بستر طرح جامع مالیات کشور در حال اجراست. رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه تاکنون 95درصد مودیان، کار ثبت‌نام خود را در این سایت آغاز کرده‌اند، گفت: تشکیل پرونده الکترونیک و دریافت شماره اقتصادی نخستین مرحله از اقداماتی است که مودیان مالیاتی باید با مراجعه به سایت الکترونیکی این سازمان انجام دهند. همچنین طبق ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم صورت معاملات به صورت فصلی بوده که در حال حاضر الکترونیکی شده و همچنین پرداخت مالیات الکترونیکی، از طریق دستگاه پست و درگاه اینترنت امکان‌پذیر است. آریا تصریح کرد: در تشریح مزیت‌های سامانه خدمات الکترونیکی مالیات، می‌توان به دریافت الکترونیکی اظهارنامه، دریافت الکترونیکی صورت مالیات، موضوع ماده 169 مکرر، پرداخت الکترونیکی مالیات، دریافت استعلامات عدم بدهی مالیات، ارایه فهرست مالیات حقوق کارکنان، دسترسی الکترونیکی به خلاصه پرونده مالیاتی، ثبت بهره‌برداری از سامانه و نرم افزار فروش و عملیات الکترونیکی مشاغل خودرو اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه سازمان مالیاتی، ‌انجام الکترونیکی همه تکالیف و حقوق قانونی مودیان از طریق سامانه الکترونیکی است، اعلام کرد: در حال حاضر 100درصد مراحل ثبت و پرداخت، الکترونیکی بوده و فرآیند ثبت نام و نیز تکمیل آن از این طریق انجام می‌شود و پس از آن مودی می‌تواند نسبت به تکمیل و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه اقدام کند. آریا با اشاره به اینکه از این پس هیچ کاغذی در پروسه ثبت اظهارنامه‌ها استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مودیان آن است که خود با مراجعه به اینترنت از خدمات الکترونیکی استفاده کنند. مدیر طرح جامع مالیاتی کشور تصریح کرد: برای مودیانی که دسترسی یا آشنایی با اینترنت ندارند، دفاتر مجاز پیشخوان دولت، دفاتر مجاز شرکت پست و واحد‌های مجاز کافی‌نت پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین برای ارایه خدمات بهتر به مودیان سامانه پیامک این سازمان تمامی اطلاعات مورد نیاز و همچنین تکالیف و حقوق آنها را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. آریا درخصوص نحوه اعتبارسنجی مالیات‌ها عنوان کرد: اقلام مودی و شرکای وی، اطلاعات محل‌های فعالیت و نوع مشارکت در شرکت‌ها، هریک پایگاه جداگانه اطلاعاتی داشته و نیز روش‌هایی برای احصا آن پیش‌بینی شده تا درکنار فرآیند ثبت‌نام الکترونیکی، فرآیند بررسی میدانی نیز برای تایید این اطلاعات انجام ‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر