رشد اندک نرخ دلار و سکه در بازار آزاد

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۰۳

گروه بانک و بیمه|

صرافان بازار ارز و سکه روز دوشنبه نرخ هر دلار امریکا را با 8 تومان رشد نسبت به روز یک‌شنبه

سه هزار و 312 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با چهار هزار تومان افزایش 934هزار تومان تعیین کردند.

به گزارش «تعادل» هر یورو در بازار آزاد همانند روز یک‌شنبه سه هزار و 680 تومان و هر پوند نیز با 15تومان رشد قیمت 5 هزار و 158تومان قیمت خورد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم با چهارهزار تومان رشد هر کدام 934 تعیین قیمت شد. هر نیم سکه با دو هزار تومان افزایش 473هزار تومان و هر ربع سکه نیز با دو هزار تومان ترقی 264هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی با یک هزار تومان افزایش 180هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز 95هزار و 400 تومان قیمت خورد.

هر اونس طلا نیز در معاملات روز دوشنبه 1204دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال اظهارات رییس بانک مرکزی امریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره این کشور در سال جاری 1.60دلار کاهش یافت و 1204.60دلار به ازای هر اونس فروخته شد. به دنبال اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی امریکا که نشان‌دهنده احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در امسال همچنین با تقویت ارزش دلار به بالاترین میزان در یک ماه گذشته، قیمت طلا در معاملات دیروز در نزدیکی کمترین قیمت خود در یک هفته گذشته معامله شد. هر اونس طلا با 1.61دلار کاهش 1204.60دلار فروخته شد که به 1201دلار کمترین قیمت این فلز گران‌بها از 13ماه مه ‌تاکنون نزدیک است. یلن واضح‌تر از همیشه در روز جمعه گفت که بانک مرکزی امریکا در نظر دارد تا نرخ بهره بانکی را امسال افزایش دهد چراکه اقتصاد امریکا درحال بهبود است. یک تاجر سنگاپوری در این باره گفت: اظهارات یلن و تاثیر مثبت آن بر ارزش دلار به طلا کمک نمی‌کند. به نظر می‌رسد با وجود آمارهای ناامیدکننده‌یی که تاکنون از اقتصاد امریکا دیده‌ایم، فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش دهد. دلار دوباره افزایش یافته از این رو می‌توانیم شاهد قیمت طلا به زیر 1200دلار باشیم. سرمایه‌گذاران طلا معتقدند که افزایش نرخ بهره بانکی، تقاضا برای دارایی‌هایی مثل طلا را که بهره به آنها تعلق نمی‌گیرد، کاهش می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر