حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۷۱

17 مغروقه امسال از آبراه اروند خارج می‌شود

ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس برنامه پیش‌بینی شده، سال جاری 100میلیارد ریال برای خارج کردن 17مغروقه در آبراه اروند و رودخانه کارون طی امسال تخصیص یافته است. محمد سعیدنژاد شامگاه شنبه درحاشیه آیین افتتاحیه فاز نخست حوضچه خشک در شرکت صنایع دریایی ساحل اروند، شمار مغروقه‌های رودخانه‌های کارون و اروند را 112فروند خواند و گفت: خارج‌سازی مغروقه‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تردد کشتی‌ها با تناژ بالا به افزایش رونق اقتصاد منطقه نیز کمک می‌کند.


آغاز پیش‌فروش تابستانی بلیت‌ قطار‌ از ۵ خرداد‌

تسنیم پیش‌فروش بلیت تابستانی قطار‌های مسافری داخلی از روز ۵ خرداد آغاز می‌شود. ‌فروش بلیت همه قطارهای مسافری برای تاریخ‌های‌ 11خرداد 94 تا 10مهرماه 94 در همه ‌‌محورهای داخلی انجام می‌شود. آغاز پیش‌فروش اینترنتی از روز سه‌شنبه‌ پنجم خردادماه ساعت 19خواهد بود. همچنین از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 6خرداد پیش‌فروش حضوری بلیت قطار از طریق آژانس‌ها و برای قطار‌های‌ بین‌المللی نیز پیش‌فروش بلیت‌های تابستانی از روز چهارشنبه 6 خردادماه ساعت 12:00 ‌از طریق آژانس‌ها انجام خواهد شد.


نخستین مینی‌بوس تولید داخل عرضه شد

ایسنا اردلان حسینی، مدیرپروژه تولید این مینی‌بوس اظهار کرد: پس از تحریم‌های خارجی و قطع تولید محصولات پیشین طراحی و تولید مینی‌بوس داخلی در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه مینی‌بوس آرین به عنوان نخستین مینی‌بوس ساخت داخل بیش از 75درصد داخلی‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: گیربکس، محور، جعبه فرمان، بدنه و برخی دیگر از قطعات این مینی‌بوس کاملا داخلی‌سازی شده است. وی ادامه داد: در این مینی‌بوس سیستم ترمز به سیستم هیدروتنوماتیک ارتقا یافته و قدرت آن نیز از 113اسب بخار به 154اسب بخار افزایش یافته است. وی با بیان اینکه مصرف سوخت این مینی‌بوس به 12لیتر در هر 100کیلومتر پیمایش کاهش یافته است، افزود: ‌طبق برنامه میزان داخلی‌سازی مینی‌بوس به 95درصد افزایش خواهد یافت ضمن آنکه تولید نسل جدید این مینی‌بوس با طول و ظرفیت بیشتر در دستور کار است. حسینی تصریح کرد: استاندارد رانندگی این مینی‌بوس یورو 3 بوده و طراحی موتور آن نیز در شرکت ایدم درحال انجام است که در سال 95 به تولید خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر