اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۶۶

لزوم افزایش حق مسکن متناسب با نرخ تورم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تشریح دلایل افزایش نرخ اجاره‌بها گفت: گرانی نرخ اجاره‌بها دلایل مختلفی دارد. دولت برای جمع و جور کردن پروژه مسکن مهر، تبعات قیمتی وسیعی را برای بخش مسکن به وجود آورده است. محمدمهدی رهبری افزود: از سوی دیگر موجران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود نرخ اجاره‌بها را افزایش داده‌اند. گذشته از آن مسکن استیجاری جدید و خانه‌های خالی از سکنه نیز دلیل دیگری بر عرضه نشدن واحدهای استیجاری به بازار مسکن است. به گزارش ایسنا رهبری گفت: افزایش نرخ اجاره‌بها به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، مقررات تاکید دارد که دولت باید با تدابیر مناسبی از افزایش نرخ اجاره‌بها جلوگیری کند تا پرداخت اجاره‌بها از توان مالی مستاجران خارج نشود. وی با بیان اینکه بازار مسکن اجاره نیز همچون سایرکالاها از اصل عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند، افزود: مادامی که عرضه و تقاضا در بازار مسکن اجاره‌یی متعادل نشود نمی‌توان جلو رشد قیمت‌ها را گرفت.


اخذ سند برای 138میلیون هکتار از منابع ملی

گردهمایی تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون اراضی مستحدث ساحلی کشور با حضور مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گرگان برگزار شد. مهندس توفیقی ضمن تشریح اهمیت و حساسیت ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در تشخیص بین منابع ملی با اراضی متعلق به مردم و اخذ سند برای منابع ملی از اخذ سند برای 138میلیون هکتار از زمین‌های ملی کشور از مجموع 145میلیون هکتار منابع ملی کشور خبر داد. همچنین وی افزود: از 800کیلومتر اراضی ساحلی در حاشیه دریای خزر و 300کیلومتر اراضی ساحلی در حاشیه دریاچه ارومیه 85درصد از این میزان را متعلق به دولت و جزو منابع ملی و 15درصد دیگر را در تملک مردم عنوان کرد.


تفاهمنامه همکاری با کره‌جنوبی در بخش پیش‌فروش مسکن

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در زمینه تدوین مقررات و دستورالعمل‌های پیش‌فروش مسکن و ساختمان خبر داد. علی چگینی گفت: این سفر برای انتقال تجربیات و دانش کره‌ای‌ها درخصوص پیش‌فروش مسکن و ساختمان انجام شد که کارشناسان مسکن این کشور تجربه‌یی موفق در این زمینه داشته و دانش خود را به بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته نیز انتقال داده‌اند. چگینی ادامه داد: این تفاهمنامه با لی‌مو سونگ، مدیرعامل شرکت (KHGC) ـ شرکت ضمانت خانه‌سازی کره ـ امضا شد تا براساس آن، کره‌ای‌ها تجربیات خود را در اختیار کارشناسان اداره کل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی برای تهیه دستورالعمل و آیین‌نامه‌های تدوین پیش‌فروش مسکن و ساختمان در ایران قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر