سوال‌کننده از توضیحات قالیباف قانع نشد

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۶۱

گروه مسکن و شهرسازی زهره علامی

با پایان یافتن مهلت شهردار تهران برای پاسخگویی به تخلفات صورت گرفته در هتل اسپیناس دو، سرانجام محمدباقر قالیباف در جلسه شورای شهر حضور یافت تا به سوالات ابوالفضل قناعتی در این زمینه پاسخ دهد. در این جلسه غیرعلنی قناعتی سوالاتی را در زمینه تخلف در افزایش طبقات هتل، عدم رعایت نکات ایمنی و... از شهردار مطرح کرد که توضیحات ارایه شده ازسوی قالیباف و معاونش درخصوص مشکلات ساخت‌وساز هتل اسپیناس مورد قبول قناعتی واقع نشد و وی از اعضای شورای شهر برای گردآوری مدارک بیشتر زمان خواست. درهمین ارتباط ابوالفضل قناعتی درگفت‌وگو با «تعادل» گفت: 3 موضوع را به‌صورت سوال از شهردار مطرح کردم که پاسخ‌های ارایه شده ازسوی آقای قالیباف قانع‌کننده نبود.

وی ادامه داد: سوال اول به بحث طبقات هتل اسپیناس 2 اختصاص داشت، براساس طرح تفصیلی مسکن هرگونه افزایش طبقه در پهنه جی (فضای سبز) باید با تایید کمیسیون ماده 5 صورت بگیرد که درخصوص هتل اسپیناس 2 اینگونه نبود و پاسخ معاون شهردار در مورد اینکه این افزایش طبقات براساس نظر برخی از کارشناسان صورت گرفته مورد تایید واقع نشد زیرا این موضوع باید براساس قانون و مصوبه صورت بگیرد. قناعتی گفت: البته در این جلسه مدیریت شهری پذیرفت که 300متر تخلف درخصوص اسپیناس داشته است و همچنین معاون شهردار درخصوص صدور مجوز ساخت طبقه 18 و19 توضیحاتی را ارایه کرد. این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: بحث دیگر، نیم طبقه اضافه شده به این هتل است که براساس نظر کمیسیون ماده 5 نبوده است و پاسخ ارایه شده ازسوی شهرداری نیز قابل قبول واقع نشد البته درصد تراکم مجاز را باید در این زمینه بررسی کنیم که تراکم مجاز کمتر یا بیشتر است. قناعتی بااشاره به نبود ایمنی لازم در ساختمان هتل گفت: توضیحات ارایه شده ازسوی شهردار درخصوص رعایت نکات ایمنی قانع‌کننده نبود، اگرچه شهرداری معتقد است که ایمنی ساختمان درمقابل آتش رعایت شده است اما شورا باید این موضوع را با مبحث 3 مورد تحلیل قراردهد که این اقدام براساس مصوبات صورت گرفته است یا نه؟ وی بیان کرد: براساس استانداردهای موجود، ساختمان‌های بالای 16 طبقه باید پد هلی‌کوپتر داشته باشند که در این هتل استخر یا برکه جایگزین پد هلی‌کوپتر شده است. این عضو هیات رییس شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر به علت کمبود هتل در تهران اعتقاد دارند که نباید چنین ایراداتی را به ساختمان هتل اسپیناس 2 وارد کرد اما باید این ایمنی هتل نباید نادیده گرفته شود. قناعتی افزود: بنده به‌دلیل همراه کردن افکار اعضای شورا اعلام کردم که از پاسخ‌های شهردار قانع نشده‌ام و تلاش دارم که در یکی دوهفته آینده مطالعاتی در این خصوص انجام داده و نتایج را دراختیار اعضای شورا قرار دهم.


تخلف تنها در محل رستوران رخ داده است

محمدباقر قالیباف درخصوص این جلسه و نتایج آن گفت: آقای قناعتی این حق را دارند که از توضیحات بنده درخصوص هتل اسپیناس قانع نشوند. قالیباف افزود: البته به‌نظر می‌آید اعضا از پاسخ‌های من قانع شده باشند، ضمن اینکه تخلفی که در محل رستوران صورت گرفته است نیز به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده و درخصوص آن این کمیسیون تعیین تکلیف می‌کند. به گزارش مهر، شهردار تهران درزمینه رقم تخلف ۱۰هزارمتری در این بنا گفت: تخلف این بنا هزارو ۳۰۰متر است که در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز درحال بررسی است اما افرادی که مدعی‌اند تخلف ۱۰هزارمتری است حتما سندی دارند.

یکی دیگر از اعضای کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درباره جلسه اخیر شورای شهر تهران گفت: به‌نظر می‌رسد اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار قانع شده بودند اما نمی‌توانیم با قاطعیت آن را اعلام کنیم چون رای‌گیری صورت نگرفت. مهدی چمران ادامه داد: آقای قناعتی می‌خواهند برای ارایه مشکلات این بنا نقشه‌بردارانی به محل پروژه ببرند که از ایشان درخواست می‌کنیم که از حضور دو نماینده از کمیسیون‌ها نیز برای تهیه گزارش برای کارشناسی بهره ببرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر