اجرای پروژه‌های عمرانی برنامه ششم توسط تعاونی

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۵۸

مدیرعامل اتحادیه مرکزی عشایر ایران تاکید کرد: باید در برنامه ششم توسعه اجرای پروژه‌های عمرانی از طریق شبکه‌های تعاونی انجام شود.

سیدجلیل میرزاهد بزرگ‌ترین مشکل عشایر تولیدکننده کشور را فروش دام زنده‌شان دانست که در حال حاضر قیمت آن افت کرده است. زمانی که عشایر نیاز به پول دارند، قیمت دام زنده در هر کیلو، 2000تومان کاهش یافته است.

میرزاهد خواستار حمایت دولت از عشایر شد و تاکید کرد: دولت باید بر واردات بی‌رویه مانع ایجاد کرده و بستر صادرات دام سبک که اولویت با دام عشایر باشد را فراهم کند. دولت برای خرید تضمینی به کمک تولیدکننده دام

سبک بیاید.

وی درخصوص انتظارات خود برای بخش تعاون در برنامه ششم توسعه از تشکیل 4کارگروه در سازمان عشایر خبر داد که موارد اجرایی و موضوعات مربوط به دام، تولیدکننده و زندگی عشایر را در برمی‌گیرند.

میرزاهد بااشاره به اینکه در واگذاری‌ها باید بخش تعاون درنظر گرفته شود، تاکید کرد: باید در برنامه ششم توسعه اجرای پروژه‌های عمرانی از طریق شبکه‌های تعاونی انجام شود که این اقدام فواید زیادی را دربر خواهد داشت. از فواید آن، بالا رفتن راندمان کاری عشایر، کاهش هزینه‌های آنها و فعال شدن عشایر است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی عشایر ایران در ادامه بر رفع نواقص برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه و مواردی که اجرایی نشده بودند در برنامه ششم تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر