استقبال از روش جدید اطلاع‌رسانی کدال

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۴۷

روش‌جدید اطلاع‌رسانی بسیار اقدام به‌موقع و مناسبی بود و امیدوارم با این اقدام، سطح تحلیل در بازار سرمایه افزایش یابد.

به گزارش سنا، سیاوش وکیلی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گوهران امید در خصوص روش جدید انتشار اطلاعات در سامانه کدال ابراز داشت: این روش جدید ارزش تحلیل در بازار سرمایه را افزایش می‌دهد و عامل انسانی را به حداقل می‌رساند اما باید قبول کرد که هر پروژه‌یی در ابتدای کار یک‌سری نواقصی خواهد داشت که سرمایه‌گذاران باید آن را درک کرده و تحمل کنند تا این روش جدید نیز به‌زودی به روال عادی به کار خود ادامه دهد.

وکیلی در ادامه افزود: در این بین مسوولیت ناشران افزایش می‌یابد هر چند ممکن است این روش دارای ایراداتی باشد که باید اصلاح شود اما در ابتدای راه هستیم و این کار، بسیار ارزنده است و باید به تمام عوامل آن خسته نباشید گفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گوهران امید در ادامه اظهار داشت: ناشران باید توجه داشته باشند تا گردآوری اطلاعات را به عمده متولیان حرفه‌یی آن بسپارند تا پس از انتشار در کدال، دچار پشیمانی نشوند به این دلیل که اگر دیتایی وارد کدال شود و منجر به خریدوفروش شود، عواقب آن بر عهده ناشرین اطلاعات است و اگر اطلاعات از صحت کافی برخوردار نباشد، موجب بی‌اعتمادی می‌شود.

وی در ادامه گفت: باید نهاد قانونگذار و ناظر، آموزش‌های لازم را در این خصوص به ناشرین بدهد و لازم است در صورت امکان جلسات آموزشی و همایش‌های مربوطه برای آشنایی بیشتر ناشرین با روش جدید سامانه کدال برگزار شود.

این مقام مسوول در ادامه توضیح داد: به نظر می‌رسد باید ترتیباتی را قایل شویم تا شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری که قرار است نظرات خود را در گزارش‌های کدال منتشر کنند، بتوانند زمان لازم را برای وارد کردن نظرات خود در سامانه کدال داشته باشند.

وکیلی در ادامه در خصوص افزایش دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌های بورسی عنوان داشت: افزایش دامنه نوسان شرکت‌ها، حرکت خوبی بود که امیدواریم ادامه‌دار باشد و بعد‌ها شاهد حذف دامنه نوسان کل شرکت‌ها باشیم.

وی در خصوص وضعیت بازار در روزهای اخیر اشاره داشت: بازار نیاز به آرامش دارد و از سویی در انتظار حمایت واقعی بانک‌هاست. وکیلی گفت: بازار در انتظار اعمال کاهش نرخ سود است اما باید گفت بازار فعلا در آرامش به‌سر می‌برد و قیمت‌ها بسیار ارزنده است.

وی با بیان مقایسه‌یی میان بازار سال 93 و 94 تصریح داشت: امسال بحث مذاکرات همزمان با فصل مجامع شده و به این ترتیب ضریب محافظه‌کاری و احتیاط سهامداران بیشتر شده است. به علاوه اینکه سودهای بانکی نیز در حال ارزیابی است به همین دلیل سهامداران ریسک نمی‌کنند و دست از معاملات کشیده‌اند تا انعکاس درست‌تری از وضعیت اقتصادی به دستشان برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر